Wygraj “Lost Keys” – płytę z nominacją do Fryderyka 2010

W kwietniu ruszy trasa koncertowa projektu Maciej Fortuna Quartet promująca płytę Lost Keys, która dostała nominację do Fryderyka 2011 w kategorii Jazz/Debiut Fonograficzny Roku.

Wśród osób, które do 12 marca napiszą na adres: konkurs@o.pl i odpowiedzą prawidłowo na pytanie,  rozlosujemy trzy płyty Los Keys. W temacie maila prosimy podać hasło: Lost Keys.

Pytanie konkursowe: Jaki tytuł nosi pierwsza autorska płyta Maćka Fortuny.

Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Płyty Lost Keys otrzymują: Lidia Ciopała, Joanna Lewczyńska, Kornelia Szpunar. Gratulujemy!
Nagrody zostaną wysłane pocztą.

Okładka Lost Keys

Okładka Lost Keys

Płyta Lost Keys, mimo iż nagrana pod nazwiskiem lidera, jest indywidualną wypowiedzią każdego z muzyków i równocześnie pewien manifest kwartetu jako całości. Została ona nagrana w bardzo specyficzny sposób. Niemal wszystkie kompozycje na niej zamieszczone – z jednym małym wyjątkiem jaką jest Threedom Przemysława Raminiaka – są utworami, które powstały na bieżąco, w trakcie sesji nagraniowej i mają czterech autorów. Dzięki temu żaden muzyk nie dominuje tu nad resztą, nie ma tu też miejsca na realizację z góry założonej wizji lidera, co często się zdarza w składach sygnowanym nazwiskiem założyciela.

Nagrywanie kompozycji, powstających na bieżąco, podczas nagrania bez żadnych wcześniejszych ustaleń czy omówień to kolejny krok zespołu w stronę poważnego eksperymentu z free jazzem i zaawansowaną improwizacją. W tym jednak przypadku muzycy nie robią tego na zasadzie negacji tego, co jazz dał im dotychczas, wręcz przeciwnie – zachowują tu ogromną dyscyplinę i światowy poziom wykonawstwa, czego brakuje czasem zespołom określającym się jako free-jazzowe i eksperymentalne.

Zabieg z improwizowanym nagrywaniem płyty był ryzykowny, ale przyniósł rezultaty – słuchając Lost Keys ma się wrażenie zupełnie odmienne od tego, czego oczekiwałoby się od muzyki granej ad hoc. Oprócz ogromnego ładunku energii, która wytworzyła się przy pracy na żywym organizmie, muzyka ta jest paradoksalnie niesłychanie spójna artystycznie i emocjonalnie. Wrażenie całkowitego opanowania materii i przemyślanej syntezy wzmagają też grafika i tytuły kompozycji, które stanowią integralną część historii w jaką ta muzyka się układa, choć nic nie narzucają – pozostawiają element interpretacji po stronie słuchacza. Może on dzięki temu kontynuować grę w skojarzenia i aktywnie kształtować opowieść, jaką niesie Lost Keys.

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR