Wygraj bilety na premierowy spektakl Wrocławskiego Teatru Współczesnego – rozstrzygnięcie

13 marca o godz. 19.15 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym można będzie obejrzeć premierowy spektakl Kotlina w reżyserii Agnieszki Olsten. Sztuka powstała  na podstawie powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych.

Dla czytelników O.pl przygotowaliśmy trzy podwójne zaproszenia na spektakl. Bilety wygra drugi, czwarty i szósty czytelnik, który poprawnie odpowie na pytanie: jak mają na imię 3 psy, które grają w spektaklu Kotlina?

Odpowiedzi wraz z imieniem i nazwiskiem prosimy przesyłać na adres konkurs@o.pl. W tytule proszę wpisać: Kotlina.

Rozstrzygnięcie. Bilety na spektakl otrzymują:

  • Zbigniew Towarnicki
  • Maria Sławska
  • Anna Hasior-Gołębiewska

Gratulujemy serdecznie!

„Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten - zdjęcie z próby (źródło: materiały prasowe)

„Kotlina”, reż. Agnieszka Olsten - zdjęcie z próby (źródło: materiały prasowe)

Powieść Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych jest apelem o to, aby człowiek dołożył wszelkich starań dla podniesienia jakości więzi pomiędzy ludźmi i zwierzętami, aby nauczył się traktować zwierzęta podmiotowo i dojrzale.

Stosunek do nich świadczy bowiem o wrażliwości etycznej, w konsekwencji zaś przekłada się na podejście do siebie nawzajem. Od jakości wspólnoty ludzko-zwierzęcej zależy jakość wspólnoty ludzko-ludzkiej. Twórcy spektaklu zadali sobie pytanie, w jaki sposób nie tyle zrekonstruować ten apel w teatrze, ile – jak teatr może na ten apel odpowiedzieć? Przede wszystkim poprzez próbę realnego stworzenia wspólnoty ludzko-zwierzęcej na scenie. Dlatego zaproszeni zostali ludzie i zwierzęta, by wspólnie, we wzajemnym oddziaływaniu i w ludzko-zwierzęcym dialogu, wykreować zdarzenie teatralne.

Scenariusz spektaklu napisali Agnieszka Olsten i Igor Stokfiszewski. Za dramaturgię odpowiedzialny jest Igor Stokfiszewski. Scenografię przygotował Olaf Brzeski, a kostiumy Joanna Kaczyńska. Muzyka: Kuba Suchar. Choreografia: Tomasz Wygoda. Asystent reżysera: Marta Malikowska. Inspicjent: Katarzyna Krajewit.

Obsada: Dobra Nowina – Katarzyna Bednarz; Janina Duszejko – Renate Jett (gościnnie); Matoga – Bogusław Kierc; Dyzio – Maciej Kowalczyk; Popielista / Brunetka / Pisarka – Marta Malikowska; Syn Matogi / Prezes – Tomasz Orpiński; Boros – Tadeusz Ratuszniak.

Agnieszka Olsten – reżyserka teatralna, autorka spektakli zrealizowanych w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (Solo według Andrzeja Stasiuka, 2002; Tlen Iwana Wyrypajewa, 2002; Przebitka (Gra aborcyjna) w ramach Szybkiego Teatru Miejskiego, 2004), w Teatrze Miejskim w Gdyni (Ontologiczny dowód na moje istnienie, 2003), Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie (Tartak Daniela Odiji, 2004), Teatrze Współczesnym we Wrocławiu (Nie do pary Andrew Bovella, 2005), w Teatrze Polskim we Wrocławiu (Lincz. Pani Aoi. Wachlarz. Szafa wg jednoaktówek Yukio Mishimy, 2006, Samsara disco na podstawie Antoniego Czechowa i Wiktora Pielewina, 2009), w Teatrze Narodowym w Warszawie (Nora Henryka Ibsena, 2006; Otello Williama Szekspira, 2008), w Teatrze im. Jaracza w Łodzi (Kaskada na podstawie Udręki życia Hanocha Levina, 2011).

Studiowała dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, była rzecznikiem prasowym Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie, pracowała jako dziennikarka radiowa, ukończyła też studia na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. W pierwszych realizacjach widać silne zainteresowania Polską kategorii B i C, stąd często w jej spektaklach pojawiały się brutalne, szokujące obrazy z ciemnej strony rzeczywistości. Szuka nowych form wyrazu, jako jedna z pierwszych zastosowała w polskim teatrze technikę rosyjskiego teatru dokumentalnego verbatim. Interesuje się architekturą sceny, stąd niejednokrotnie jej spektakle rozgrywają się w nietypowej, zaskakującej przestrzeni teatralnej.

Kotlina, reż. Agnieszka Olsten
Premiera: 9 marca 2013 roku
Kolejne spektakle: 10, 12, 13 i 14 marca
Wrocławski Teatr Współczesny

Organizator konkursu: O.pl Polski Portal Kultury
Współorganizator konkursu: Wrocławski Teatr Współczesny

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR