Wygraj bilety na Kamień w Teatrze Współczesnym! – rozstrzygnięcie

W spektaklu Kamień powikłane losy trzech rodzin, mieszkających kolejno w jednym z domów w Dreźnie w burzliwych czasach przed i po II wojnie światowej, od 1933 do 1993 roku, opowiedziane są głównie przez kobiety, przedstawicielki trzech pokoleń. Kunsztowna kompozycja scen rozsypanych w czasie wzmacnia napięcia między bohaterkami, pozwala stopniowo odkrywać głęboko skrywane prawdy o ich przeszłości. Spektakl będzie grany w Teatrze Współczesnym w Warszawie 1 i 2 kwietnia o godz. 19.00.

Mamy dla Państwa po jednym podwójnym zaproszeniu na każdy dzień. Wygrają czternasta i dwudziesta pierwsza osoba, które poprawnie odpowiedzą na pytanie: W którym roku miało miejsce bombardowanie Drezna?

Na odpowiedzi przesłane wraz z imieniem, nazwiskiem oraz wybraną datą spektaklu czekamy pod adresem: konkurs@o.pl. Jako tytuł prosimy wpisać: Kamień.

Uwaga! Bierzemy pod uwagę wyłącznie odpowiedzi przesłane z adresu zapisanego do subskrypcji newslettera O.pl. Nie jesteś jeszcze naszym subskrybentem? Zapisz się! http://newsletter.o.pl/
Polub O.pl na FB! >> facebook.com/opl.kultura

Rozstrzygnięcie: bilety otrzymują Mateusz Matejek i Małgorzata Przybylska. Gratulujemy!

„Kamień”, reż. Maryus von Mayenburg, fot. Magda Hueckel (źródło: materiały prasowe)

„Kamień”, reż. Maryus von Mayenburg, fot. Magda Hueckel (źródło: materiały prasowe)

Maryus von Mayenburg należy do najmłodszego pokolenia dramaturgów zajmujących się rozliczeniem swojego pokolenia z konsekwencjami udziału Niemiec w II wojnie światowej, historią, którą z racji wieku poznaje jedynie z przekazu starszych lub z dokumentów. Urodzony w Monachium w roku 1972, mieszka od 1992 roku w Berlinie, gdzie studiował w Szkole Wyższej Sztuk Pięknych. Przypisany do kręgu niemieckich brutalistów. Współpracuje z niemieckim reżyserem Thomasem Ostermeierem.

Od roku 1999 Mayenburg związany jest w charakterze autora rezydenta z berlińską sceną Schaubühne am Lehniner Platz. Jego głośna sztuka Ogień w głowie (1998, przekład polski w „Dialogu” 7/1999) została uhonorowana Nagrodą im. Heinricha von Kleista. Ten i kolejne dramaty Mayenburga: PasożytyZimne dzieckoBrzydal były z powodzeniem grane również na polskich scenach. Polska prapremiera Kamienia odbyła się w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku w roku 2009.

[…] Dramatopisarz, urodzony w 1972 roku, należy do pokolenia prawnuków, spadkobierców haniebnej przeszłości, którzy stawiają niewygodne pytania. Pokazuje, że historii nie da się wymazać ani uniewinnić. Bohaterkami sztuki czyni samotne kobiety: babkę, córkę i dwie wnuczki, z których jedną wychowuje dziadek. Jedyny mężczyzna, jaki pojawia się na scenie, ale jedynie we wspomnieniach, to właśnie mąż babci. Wspomnienia te burzą spokój kobiet, które w 1993 roku, niedługo po zjednoczeniu Niemiec, odzyskują dom na przedmieściach Drezna. […]

[…] Powstało przedstawienie zdyscyplinowane, grane oszczędnie przy zachowaniu psychologicznych motywacji postaci. To teatr, który zamiast reżyserskich fajerwerków i odjazdowych pomysłów proponuje skupienie i refleksję. Ważną, bo prowadzącą do przepracowania przeszłości, na co nie każda jednostka i nie każdy naród są w stanie się zdobyć. Fakt, że niegdysiejszy buntownik Mayenburg dojrzał do stawiania tak poważnych pytań, dobrze świadczy i o nim, i o kierowanym przez Thomasa Ostermeiera teatrze Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie, gdzie Mayenburg pracuje jako dramaturg.

Kamienie pamięci, Elżbieta Baniewicz, teatralny.pl, 30 marca 2016 roku

Organizator konkursu: O.pl
Współorganizator: Teatr Współczesny w Warszawie

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR