Zdobądź bilety na sztukę Iwana Wyrypajewa! – rozstrzygnięcie

1 i 2 lipca o godz. 19.00 Teatr Dramatyczny w Warszawie zaprasza na sztukę Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie Iwana Wyrypajewa w reżyserii Wojciecha Urbańskiego.

Mamy dla Państwa po dwa podwójne zaproszenia na każdy dzień. Wygrają piąta, dziesiąta, piętnasta i dwudziesta osoba, które poprawnie odpowiedzą na pytanie: Jaki tytuł ma film, którym Iwan Wyrypajew debiutował jako reżyser filmowy?

Na odpowiedzi przesłane wraz z imieniem, nazwiskiem oraz wybraną datą spektaklu czekamy pod adresem: konkurs@o.pl. Jako tytuł prosimy wpisać: Wyrypajew.

Uwaga! Bierzemy pod uwagę wyłącznie odpowiedzi przesłane z adresu zapisanego do subskrypcji newslettera O.pl. Nie jesteś jeszcze naszym subskrybentem? Zapisz się! http://newsletter.o.pl/
Polub O.pl na FB! >> facebook.com/opl.kultura

Rozstrzygnięcie: bilety otrzymują Malwina Sosnowska, Marcin Niesiobedzki, Henryk Wojda, Piotr Gołaszewski. Gratulujemy!

Iwan Wyrypajew, „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie” (źródło: materiały prasowe)

Iwan Wyrypajew, „Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie” (źródło: materiały prasowe)

Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich.

Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.

Witold Dębicki gra kogoś, kto na przekór chce uporządkować fakty. Sytuuje się mocno w racjonalizmie Roberta, ale ujawnia również, że potrzebuje pomocy od niezależnej instancji. Od nas, widzów? Możliwe, bo boska obecność to tutaj kolejna zagwozdka, która tylko wszystkich denerwuje, w sumie dla całej trójki lepiej, jeśli Go nie ma. Kiedy Robert wysyła Donalda do psychiatry, widać, że sam chce być ofiarą, która pyta, co jeszcze może zrobić. Miota się i pyta, problem w tym, że my wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Dębicki gra to na przecięciu pewności siebie i podskórnej groteski, tak ważnej dla Wyrypajewa. Trudne do zrobienia, ale się udaje. Tak samo jak Zdzisławowi Wardejnowi, który traktuje “Osy” jak komedię, przy okazji nic nie tracąc, bo Donald ma z całej trójki największą wiedzę i zero złudzeń co do ludzkiej kondycji. Wardejn bierze zatem sytuację w gruby nawias. Choć również z dawką przegranej, fenomenalnie sugerowanej ponad tekstem. Katarzyna Herman jako Sara także tworzy najlepszą rolę od lat, z tym że mam wrażenie, iż za bardzo ustawia się w defensywie zarówno do Roberta, jak i Donalda, lecz to może wynik nierównych proporcji ze strony autora.

wSieci

Organizator konkursu: O.pl
Współorganizator: Teatr Dramatyczny w Warszawie

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR