• 2019-02-18

Konkurs na hasło reklamowe Muzeum Czartoryskich

W grudniu 2019 roku  Muzeum Książąt Czartoryskich zostanie ponownie udostępnione dla zwiedzających po niemal 10 latach remontu. Z tej okazji Muzeum Narodowe w Krakowie ogłasza konkurs na hasło promujące tę niezwykłą instytucję.  Wystarczy dobry pomysł i odrobina inwencji, aby dołożyć własną cegiełkę do oczekiwanego od dawna wydarzenia, a przy okazji wygrać atrakcyjne nagrody.

Muzeum Czartoryskich to najstarsze polskie muzeum. Ma skomplikowaną historię, a jego losy do dziś budzą zainteresowanie i uruchamiają wyobraźnię nie tylko historyków sztuki. Powstanie Muzeum związane jest działalnością księżnej Izabeli Czartoryskiej (1746-1835), której pragnieniem było zachować świadectwa polskiej historii dla potomnych. Dewiza “Przeszłość – Przyszłości”, wyryta nad wejściem do Świątyni Sybilli wzniesionej w 1801 roku w Puławach, oddawała istotę zgromadzonych w tym skarbcu przedmiotów – obrazów, obiektów rzemiosła artystycznego, militariów i pamiątek związanych ze sławnymi polskimi postaciami. 29 grudnia 2016 kolekcja Książąt Czartoryskich stała się integralną częścią Muzeum Narodowego w Krakowie.

Konkursowe hasło powinno nawiązywać do tła historycznego, znaczenia kolekcji, w której skład wchodzą najcenniejsze dzieła w polskich zbiorach – „Dama z gronostajem” Leonarda da Vinci i „Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem” Rembrandta – oraz ponownego  otwarcia Muzeum.

Propozycje można przesyłać na adres mailowy konkurs@mnk.pl do 24 lutego 2019 roku. Na autora zwycięskiego hasła czeka nagroda w wysokości 5000 zł.

Szczegóły, regulamin i wniosek o dopuszczenie do konkursu znajdują się na stronie organizatora.

 

Dodaj komentarz