Muzeum Architektury we Wrocławiu wychodzi w miasto

Plenerowy pawilon z pergolą i kawiarnią, wyjątkowa twórczość malarza Leona Tarasewicza oraz wystawa Trzy Początki. 1918–1945–1989 z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości – to trzy główne atrakcje przygotowane przez Muzeum Architektury we Wrocławiu w 2018 roku. Za wizerunkową odsłonę wydarzeń oraz relacje ze sponsorami od kwietnia odpowiada agencja Brand Voice (Grupa Me & My Friends).

(źródło: materiały prasowe organizatora)

(źródło: materiały prasowe organizatora)

Muzeum Architektury we Wrocławiu powstało w 1965 roku i obecnie jest jedyną w skali kraju instytucją muzealną poświęconą w całości architekturze. Położone przy ulicy Bernardyńskiej, w budynkach dawnego kościoła i klasztoru, posiada w swoich zbiorach eksponaty z okresu kilku stuleci – od średniowiecza do czasów współczesnych.

Muzeum Architektury nie zamyka sztuki we własnych murach. Przeciwnie, przełamuje granice instytucji i angażuje do udziału w swych projektach odbiorców spoza wąskiego grona historyków oraz architektów. W otwarciu muzeum dla jeszcze szerszej publiczności pomoże Brand Voice (Grupa Me & My Friends). Od kwietnia wrocławska agencja PR wspiera realizację trzech wyjątkowych wydarzeń zaplanowanych w programie na 2018 rok.

W sezonie letnim na skwerze przed budynkiem Muzeum Architektury pojawi się tętniąca życiem pergola. Powstanie tam, zaprojektowany przez Martę Mnich, Lilę Krzycką i Rafała Pieszko, pawilon z okrągłą trybuną oraz kawiarnią, które na co dzień będą miejscem wypoczynku i spotkań dla mieszkańców. Plenerowe otoczenie muzeum przyciągać będzie również koncertami, warsztatami czy pokazami filmowymi, darmowymi i otwartymi dla szerokiej widowni.

Eksperymentowanie ze wspieraniem aktywnego uczestnictwa w kulturze zachęciło nas do pójścia o krok dalej niż do tej pory i otwarcia się na oddolne budowanie programu. W maju, na dwa miesiące przed planowanym otwarciem instalacji, uruchomiony zostanie nabór propozycji, skierowany do wszystkich użytkowników miasta: osób indywidualnych, instytucji, organizacji pozarządowych. Zgłoszenia dotyczyć będą mogły jednorazowych wydarzeń, które zrealizowane zostaną w obrębie plenerowej instalacji przez zgłaszającego przy organizacyjnym i finansowym wsparciu muzeum – mówi koordynator projektu Archi-box Michał Duda.

Jeszcze przed wakacjami Muzeum Architektury zaprosi na wystawę prac prof. Leona Tarasewicza. Polski malarz białoruskiego pochodzenia od 30 lat tworzy dzieła, które wykraczają poza ramy tradycyjnego obrazu na płótnie i papierze. Specjalnie na potrzeby wystawy do muzeum trafią zbiory m.in. z Galerii Arsenał w Białymstoku, warszawskiej Zachęty, Muzeum Narodowego we Wrocławiu i prywatnych zbiorów artysty. Wyjątkową atrakcją będzie też monumentalna instalacja malarska w przestrzeni Muzeum Architektury wykonana przez artystę specjalnie na wrocławską wystawę. Wystawa zostanie otwarta 10 maja i będzie czynna do 26 sierpnia.

W listopadzie i grudniu wrocławskie muzeum w szczególny sposób upamiętni setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Głównym wydarzeniem tych obchodów będzie wystawa Trzy Początki. 1918–1945–1989. Wyznacza trzy graniczne daty w historii kraju, które jednocześnie otwierały nowe rozdziały w historii architektury. Ekspozycja pokaże budynki – symbole kolejnych przełomów, przedstawi również plany inwestycji, które nigdy nie zostały zrealizowane.

Współpraca nawiązana między jedynym w Polsce Muzeum Architektury a agencją Brand Voice ma na celu promocję powyższych wydarzeń oraz pozyskanie wsparcia sponsorów. Wrocławska firma podzieli się swoim doświadczeniem w prowadzeniu działań wizerunkowych i fundraisingowych w obszarze kultury. Brand Voice włącza się m.in. w organizację CreativeMornings. To poranne spotkania przy śniadaniu i kawie z inspirującymi ludźmi, które odbywają się raz w miesiącu w ponad 180 miastach na świecie, również we Wrocławiu jako jedynym miejscu w Polsce. Wydarzenia są nagłaśniane jako część globalnej inicjatywy, ale jednocześnie pozwalają zaistnieć lokalnym firmom i instytucjom, które mogą w roli sponsorów promować swoją działalność i docierać do aktywnych członków danej społeczności.

Wrocław to miasto z ogromnym potencjałem angażowania lokalnych środowisk do wspólnych działań
w obszarze kultury. W mieście regularnie odbywają się nie tylko wielkie imprezy, ale również małe projekty, które integrują mieszkańców i wyzwalają ich pozytywną energię. Biznes coraz chętniej wspiera te inicjatywy, a to tzw. „kreatywne skrzyżowanie” przynosi obu stronom realne korzyści. Kultura, poprzez relacje z biznesem, może pozyskać nowe źródła finansowania oraz czerpać wiedzę biznesową. Biznes może upatrywać w kulturze źródła kreatywności. Jednym z naszych celów jest angażowanie biznesu do działań w zakresie partnerstw na styku tych dwóch światów – podkreśla Katarzyna Budzyń-Pepłowska, CEO Brand Voice i gospodarz spotkań CreativeMorningsWRO.

Leon Tarasewicz
Wernisaż: 10 maja 2018 roku o godzinie 18.00
Od 10 maja do 26 sierpnia 2018 roku
Muzeum Architektury we Wrocławiu

Trzy Początki. 1918–1945–1989
Od listopada 2018 roku
Muzeum Architektury we Wrocławiu

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR