BiznesUp! design made in Poland

W jaki sposób sprzedawać swoje produkty za granicą i jak skutecznie je promować? Co wyróżnia polski design – z czego Polacy powinni być dumni, a nad czym trzeba jeszcze pracować? Co stanowi klucz do sukcesu w działaniu na rynkach zagranicznych? Na te i wiele innych pytań odpowiedź poszukają 24 i 25 maja 2018 roku uczestnicy dwudniowego forum BiznesUp! design made in Poland, które odbędzie się na terenie Art_Inkubatora podczas Łódź Design Festival. W ramach wydarzenia, jury złożone z ekspertów branży wzorniczej wybierze 40 marek, których produkty będą promować polski design na arenie międzynarodowej za sprawą wyjątkowej wystawy PolishUp, autorstwa Agnieszki Jacobson-Cieleckiej i Pawła Grobelnego.

„BiznesUp! design made in Poland” (źródło: materiały prasowe organizatora)

„BiznesUp! design made in Poland” (źródło: materiały prasowe organizatora)

BiznesUp! design made in Poland to wydarzenie będące częścią międzynarodowego projektu, adresowanego do projektantów i architektów, a także dystrybutorów produktów i usług z branży projektowej. Głównym celem wydarzenia jest skupienie najbardziej cenionych twórców współczesnego designu, których produkty będą promować rodzime wzornictwo wśród polskich i zagranicznych odbiorców.

Dwudniowa formuła wydarzenia pozwoli na podjęcie dyskusji na temat kondycji branży projektowej w Polsce, a także jej pozycji na rynkach: niemieckim, brytyjskim i skandynawskim. Ponadto, uczestnicy BiznesUp! będą mieli okazję wziąć udział w warsztatach i debatach, prowadzonych przez międzynarodowych ekspertów branży designu, na temat wyzwań oraz barier związanych z wejściem lub obecnością swoich produktów na rynkach zagranicznych, a także wymienić się wiedzą z doświadczonymi markami.

Za wiele nie możemy jeszcze zdradzić, ale w tym roku forum BiznesUp! design made in Poland nakierowane będzie na tematy związane z eksportem produktów polskich marek za granicę, a także procedurami, jakich trzeba dopełnić, aby na tych rynkach się znaleźć. Skupimy się przede wszystkim na Wielkiej Brytanii, Niemczech i Skandynawii, z racji potencjału ekonomicznego i wielowiekowej tradycji wzorniczej tych krajów. Nie zabraknie również rozmów o najnowszych trendach w polskim i światowym wzornictwie. Jednym z założeń projektu jest zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez promowanie najbardziej obiecujących polskich marek. Działania te będą realizowane między innymi za pośrednictwem wystawy PolishUp, której kuratorami są Agnieszka Jacobson-Cielecka i Paweł Grobelny, i która będzie dostępna dla wszystkich gości odwiedzających tegoroczną edycję festiwalu – mówi Aleksandra Kietla, rzecznik prasowa Łódź Design Festival.

Forum BiznesUp! poprzedza odbywający się właśnie nabór, w którym spośród setek marek zostanie wyłonionych 40 firm, które zostaną zaprezentowane w ramach wystawy PolishUp.
W naborze udział mogą wziąć marki związane z branżą kreatywną, spełniające kryteria formalne zawarte w formularzu oraz regulaminie znajdującym się na stronie Łódź Design Festival w zakładce BiznesUp!: Zgłoszenia można przesyłać do 30 marca.

Projekt Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Agnieszka Jacobson-Cielecka – kuratorka licznych wystaw designu, publicystka, animatorka wydarzeń promujących design, członkini rad programowych i juror konkursów projektowych polskich i europejskich festiwali. Od 2011 roku dyrektor artystyczna i programowa School of Form (wzornictwo na Uniwersytecie SWPS) i współautorka programu nauczania. W latach 2008–2012 dyrektor artystyczna Łódź Design Festival i redaktorka naczelna „Elle Decoration”, magazynu, który wprowadziła na rynek i prowadziła od 2000 do 2007 roku. Absolwentka Malarstwa, doktor sztuk projektowych. Najważniejsze projekty wystawiennicze: Roundabout Baltic. Design with a sea view, prezentująca wzornictwo z krajów połączonych linią brzegową Morza Bałtyckiego, Common Roots. Design Map of Central European Design, pokazująca projekty postkomunistycznej Europy oraz seria wystaw Unpolished, Polished Up i Moderna, prezentującej postawy polskich projektantów okresu transformacji.

Paweł Grobelny – projektant, wykładowca i kurator licznych wystaw designu. Autor realizacji w przestrzeniach publicznych – m.in. w Brukseli, Paryżu i Szanghaju. Zainteresowany projektami dla przestrzeni miejskich. Prowadzi Pracownię Projektowania Produktu na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Laureat wielu międzynarodowych nagród projektowych m.in. LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy oraz Rado Star France przyznanej podczas Paris Design Week. Stypendysta rządu francuskiego, Residency Unlimited w Nowym Jorku oraz prestiżowej Casa de Velazquez w Madrycie. Kurator wystaw designu prezentowanych w Seulu, Hongkongu, Berlinie, Mediolanie i Helsinkach. Studiował w Poznaniu, Lyonie i Paryżu.

BiznesUp! design made in Poland
24 i 25 maja 2018 roku
Art Inkubator w Łodzi

Nabór projektów do PolishUp
Zgłoszenia: do 30 marca 2018 roku

Łódź Design Festival
Od 19 do 27 maja 2018 roku
Łódź Art Center

Dodaj komentarz

Sonda

Kolekcjonuję:

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

Konkursy

Cytaty


Magazyn

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR