BiznesUp! design made in Poland

W jaki sposób sprzedawać swoje produkty za granicą i jak skutecznie je promować? Co wyróżnia polski design – z czego Polacy powinni być dumni, a nad czym trzeba jeszcze pracować? Co stanowi klucz do sukcesu w działaniu na rynkach zagranicznych? Na te i wiele innych pytań odpowiedź poszukają 24 i 25 maja 2018 roku uczestnicy dwudniowego forum BiznesUp! design made in Poland, które odbędzie się na terenie Art_Inkubatora podczas Łódź Design Festival. W ramach wydarzenia, jury złożone z ekspertów branży wzorniczej wybierze 40 marek, których produkty będą promować polski design na arenie międzynarodowej za sprawą wyjątkowej wystawy PolishUp, autorstwa Agnieszki Jacobson-Cieleckiej i Pawła Grobelnego.

„BiznesUp! design made in Poland” (źródło: materiały prasowe organizatora)

„BiznesUp! design made in Poland” (źródło: materiały prasowe organizatora)

BiznesUp! design made in Poland to wydarzenie będące częścią międzynarodowego projektu, adresowanego do projektantów i architektów, a także dystrybutorów produktów i usług z branży projektowej. Głównym celem wydarzenia jest skupienie najbardziej cenionych twórców współczesnego designu, których produkty będą promować rodzime wzornictwo wśród polskich i zagranicznych odbiorców.

Dwudniowa formuła wydarzenia pozwoli na podjęcie dyskusji na temat kondycji branży projektowej w Polsce, a także jej pozycji na rynkach: niemieckim, brytyjskim i skandynawskim. Ponadto, uczestnicy BiznesUp! będą mieli okazję wziąć udział w warsztatach i debatach, prowadzonych przez międzynarodowych ekspertów branży designu, na temat wyzwań oraz barier związanych z wejściem lub obecnością swoich produktów na rynkach zagranicznych, a także wymienić się wiedzą z doświadczonymi markami.

Za wiele nie możemy jeszcze zdradzić, ale w tym roku forum BiznesUp! design made in Poland nakierowane będzie na tematy związane z eksportem produktów polskich marek za granicę, a także procedurami, jakich trzeba dopełnić, aby na tych rynkach się znaleźć. Skupimy się przede wszystkim na Wielkiej Brytanii, Niemczech i Skandynawii, z racji potencjału ekonomicznego i wielowiekowej tradycji wzorniczej tych krajów. Nie zabraknie również rozmów o najnowszych trendach w polskim i światowym wzornictwie. Jednym z założeń projektu jest zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez promowanie najbardziej obiecujących polskich marek. Działania te będą realizowane między innymi za pośrednictwem wystawy PolishUp, której kuratorami są Agnieszka Jacobson-Cielecka i Paweł Grobelny, i która będzie dostępna dla wszystkich gości odwiedzających tegoroczną edycję festiwalu – mówi Aleksandra Kietla, rzecznik prasowa Łódź Design Festival.

Forum BiznesUp! poprzedza odbywający się właśnie nabór, w którym spośród setek marek zostanie wyłonionych 40 firm, które zostaną zaprezentowane w ramach wystawy PolishUp.
W naborze udział mogą wziąć marki związane z branżą kreatywną, spełniające kryteria formalne zawarte w formularzu oraz regulaminie znajdującym się na stronie Łódź Design Festival w zakładce BiznesUp!: Zgłoszenia można przesyłać do 30 marca.

Projekt Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Agnieszka Jacobson-Cielecka – kuratorka licznych wystaw designu, publicystka, animatorka wydarzeń promujących design, członkini rad programowych i juror konkursów projektowych polskich i europejskich festiwali. Od 2011 roku dyrektor artystyczna i programowa School of Form (wzornictwo na Uniwersytecie SWPS) i współautorka programu nauczania. W latach 2008–2012 dyrektor artystyczna Łódź Design Festival i redaktorka naczelna „Elle Decoration”, magazynu, który wprowadziła na rynek i prowadziła od 2000 do 2007 roku. Absolwentka Malarstwa, doktor sztuk projektowych. Najważniejsze projekty wystawiennicze: Roundabout Baltic. Design with a sea view, prezentująca wzornictwo z krajów połączonych linią brzegową Morza Bałtyckiego, Common Roots. Design Map of Central European Design, pokazująca projekty postkomunistycznej Europy oraz seria wystaw Unpolished, Polished Up i Moderna, prezentującej postawy polskich projektantów okresu transformacji.

Paweł Grobelny – projektant, wykładowca i kurator licznych wystaw designu. Autor realizacji w przestrzeniach publicznych – m.in. w Brukseli, Paryżu i Szanghaju. Zainteresowany projektami dla przestrzeni miejskich. Prowadzi Pracownię Projektowania Produktu na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Laureat wielu międzynarodowych nagród projektowych m.in. LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy oraz Rado Star France przyznanej podczas Paris Design Week. Stypendysta rządu francuskiego, Residency Unlimited w Nowym Jorku oraz prestiżowej Casa de Velazquez w Madrycie. Kurator wystaw designu prezentowanych w Seulu, Hongkongu, Berlinie, Mediolanie i Helsinkach. Studiował w Poznaniu, Lyonie i Paryżu.

BiznesUp! design made in Poland
24 i 25 maja 2018 roku
Art Inkubator w Łodzi

Nabór projektów do PolishUp
Zgłoszenia: do 30 marca 2018 roku

Łódź Design Festival
Od 19 do 27 maja 2018 roku
Łódź Art Center

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR