Igor Gałązkiewicz: Projektowanie doświadczeń

1 grudnia ukazała się najnowsza książka Igora Gałązkiewicza Projektowanie doświadczeń wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli. To porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury. O tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji, Igor Gałązkiewicz opowie już 8 grudnia podczas spotkania promującego książkę w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

„Projektowanie doświadczeń” – okładki (źródło: materiały prasowe wydawnictwa)

„Projektowanie doświadczeń” – okładki (źródło: materiały prasowe wydawnictwa)

Dlaczego istotą rzeczy stało się doświadczenie klienta? Jak jest projektowane? Dlaczego w sklepach sprzedaje się wrażenia, a nie tylko produkty? I dlaczego sklepy stały się połączeniem laboratorium, galerii sztuki i placu zabaw?

Co wspólnego z projektowaniem doświadczeń mają kurz, kosmos i kaszmir? Co łączy kapsułowe kolekcje i limitowane edycje z masową produkcją?

Dlaczego w dobie najnowszych technologii świat stał się tak nostalgiczny i tęskni za rzemieślniczym kunsztem, esencjonalnymi ideami i autentyzmem?

Czym jest luksus w czasach wszystkiego? I wreszcie – dlaczego rzecz tkwi w idei?

Projektowanie doświadczeń to opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji. Żyjemy bowiem w czasach, gdy nawet najlepiej zaprojektowane produkty i usługi przestały być same w sobie wystarczająco atrakcyjne, a rzeczy, by były pożądane (oprócz tego, że powinny być dobrze wykonane i opowiedziane), muszą podążać za treścią życia.

Począwszy od charakteru przestrzeni handlowych, przez formę oferty, po wizerunek marki – wszystko wydaje się być podporządkowane właśnie doświadczaniu. Marki zmieniają swe oblicza, garderobę i scenografię, stając się artystami, intelektualistami, marszandami, wyrafinowanymi podróżnikami czy sportowcami. Obserwując ich poczynania, można pozwolić sobie na konstatację, że te najbardziej luksusowe kreują etos, a te szerzej dostępne – styl życia.

Projektowanie doświadczeń jest spojrzeniem na współczesność przez pryzmat niebanalnej komunikacji, sztuki, architektury, wzornictwa oraz globalnej ekonomii. Od Nike, Supreme, przez Louis Vuitton, Hermés, Aēsop, Ace Hotels, Colette i Dover Street Market, do M&M’s i Acne Studios. Kluczowe projekty i tendencje zaprezentowano poprzez portfolio najciekawszych koncepcji, ale w szerokim kulturowym kontekście.

„Projektowanie doświadczeń” – rozkładówka (źródło: materiały prasowe wydawnictwa)

„Projektowanie doświadczeń” – rozkładówka (źródło: materiały prasowe wydawnictwa)

Autor pokazuje, jak marki projektują doświadczenia w czasach wszystkiego – gdy luksus przestał być już dawno wysadzany złotem, nostalgia i kunszt łączą się z zaawansowaną technologią, a świat wirtualny i rzeczywisty grają w jednym zespole na zmysłach publiczności.

Igor Gałązkiewicz – Projektowanie doświadczeń
Premiera: 1 grudnia 2017 roku
Wydawnictwo Słowa i Myśli

Spotkanie premierowe 
6 grudnia 2017 roku o godzinie 18.30
Muzeum Sztuko Nowoczesnej w Warszawie

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR