• 2017-11-23

Kwarta – napij się z Opus B Brand Design

Opus B Brand Design jednym ze swoich najnowszych projektów sięga i czerpie z przeszłości oraz tradycji. O tym, że robi to – nie pierwszy i nie ostatni raz – doskonale, niech świadczy międzynarodowe uznanie, jakie zyskał projekt. Każdy miłośnik polskiego designu mógłby teraz wznieść toast za Opus B… najlepiej miodem pitnym Kwarta!

Kwarta, Opus B Brand Design (źródło: materiały prasowe)

Kwarta, Opus B Brand Design (źródło: materiały prasowe)

Historia miodu pitnego sięga kilu tysięcy lat. Polskie miodosytnictwo od wieków odznaczało się wysoką jakością, stąd w średniowieczu miód stanowił jedno z największych polskich dóbr eksportowych. Jego wysoką wartość podkreśla fakt, że miód funkcjonował też jako środek płatniczy, był równie cenny jak złoto.

Przywracając zamierające tradycje miodosytnicze, powstała Kwarta. Prawdziwy, tradycyjny miód pitny. Przeszłość to nie kończące się źródło inspiracji. Więź z tradycją, która podpowiada często najbardziej intuicyjne i naturalne rozwiązania. Kwarta wyrosła z tradycji – mówi Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B. – To dialog przeszłości z współczesną myślą projektową – dodaje.

Nazwa nowej marki nawiązuje do staropolskiej jednostki miary objętości. Dlatego też opakowania otrzymały nietypową objętość 942 ml, czyli 1 kwartę.

Butelka stanowi współczesną interpretację tradycyjnego, kamionkowego naczynia na miód pitny. Opus B, zachowując oryginalny materiał, tłoczenia, sygnowania oraz sam proces produkcyjny, ukształtował spójną, wywodzącą się ze źródła, a przez to bardzo autentyczną markę miodów pitnych.

Kwarta to sięgnięcie do zasobów przeszłości i szacunek dla rzemieślniczego kunsztu. To mała manufaktura, która wskrzesza i pielęgnuje tradycyjne rzemiosło. Dlatego bardzo ważnym aspektem było otworzenie naturalnego procesu wypalania kamionkowych naczyń, które w dużym stopniu wykonywane jest ręcznie, zgodnie z najstarszą rzemieślniczą sztuką. Dzięki temu każde z nich jest inne, niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju.

Koncept opakowania dla miodu pitnego Kwarta stworzony przez Opus B zyskał uznanie na forum międzynarodowym, owocując dwoma prestiżowymi nagrodami 2017 roku.

W odbywającym się od 2007 roku konkursie Pentawards dla agencji brand design, studiów projektowe, producentów oraz indywidualnych designerów z całego świata Opus B zdobył złotą statuetkę, będąc jedyną nagrodzoną polską firmą wśród ponad 2 tysięcy zgłoszeń w tej edycji, nadesłanych z 5 kontynentów i 54 krajów. W 11-letniej historii Pentawards, agencji przyznano trzy nagrody i jest tym samym najbardziej utytułowanym polskim brandem konkursu.

Marką miodu pitnego Kwarta Opus B, zapewnił sobie również drugą ze swoich tegorocznych Kropek – Red Dot Award: Design Concept. Dodatkowo w rankingu najczęściej nagradzanych agencji brand design, biorących udział w ostatnich 5 latach w Red Dot Award: Design Concept, organizatorzy odnotowali Opus B Brand Design na wysokim, 9 miejscu. Agencja jest jedyną polską firmą obecną w zestawieniu.

Kwarta, Opus B Brand Design (źródło: materiały prasowe)

Kwarta, Opus B Brand Design (źródło: materiały prasowe)

Kwarta
Projekt nagrodzony Red Dot Award: Design Concept 2017 oraz Gold Pentawards 2017
Opus B Brand Design

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR