Najlepsze scenariusze filmów dla dzieci

Ogłoszono wyniki zamkniętego konkursu na treatment scenariusza filmu dla dzieci, ogranizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS i Polski Instytut Sztuki Filmowej. I miejsce otrzymała Joanna Olech za pracę nad tytułem Ponton.

Konkurs na treatment scenariusza filmu dla dzieci (źródło: materiały prasowe organizatora)

Konkurs na treatment scenariusza filmu dla dzieci (źródło: materiały prasowe organizatora)

Konkurs na treatment scenariusza filmu dla dzieci jest kontynuacją działań Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na rzecz poprawy stanu kina dla dzieci w Polsce. W 2016 roku PISF wyodrębnił oddzielne środki na finansowanie rozwoju i produkcji kinematografii dziecięcej. Pierwszym projektem fabularnym, który otrzymał dofinansowanie na produkcję w ramach nowego priorytetu był film Tarapaty, który już 15 września wejdzie na ekrany kin. Potencjał polskiego kina dla dzieci znakomicie pokazuje sukces filmu Za niebieskimi drzwiami, który nie tylko uzyskał fantastyczną frekwencję w kinach – ponad 240 tysięcy widzów, ale również spotkał się z uznaniem krytyków i zakwalifikował się do programu wielu międzynarodowych festiwali filmowych – mówi Magdalena Sroka, dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

W skład jury konkursu zamkniętego na treatment scenariusza filmu dla dzieci, organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS i Polski Instytut Sztuki Filmowej weszli: Maciej Wojtyszko – przewodniczący, Agnieszka Dziedzic, Beata Jewiarz, Krzysztof Gradowski i Michał Rusinek.

Laureaci:

  • I nagrodę (stypendium o wartości 60 tys. zł) otrzymała Joanna Olech za pracę pod tytułem Pompon. W opinii jury „projekt daje nadzieję na powstanie oryginalnego i zabawnego filmu łączącego rozmaite techniki filmowe, jest dobrze przygotowany pod względem formalnym i stwarza szansę na wykreowanie nowego bohatera dziecięcej wyobraźni”.
  • II nagrodę (stypendium o wartości 50 tys. zł) otrzymała Marta Guśniowska za pracę pod tytułem Dom przy ulicy snów. Projekt zakłada powstanie filmu animowanego lalkowego z elementami żartobliwego horroru i jasnym przesłaniem dydaktycznym.
  • III nagrodę (stypendium o wartości 40 tys. zł) otrzymała Agnieszka Maskovic za pracę pod tytułem Ciach w piach. Projekt ten „daje szansę na powstanie zwariowanej, magicznej komedii ze świetnymi rolami aktorskimi i niebanalnym pomysłem wyjściowym”.

Trzy równorzędne wyróżnienia o wartości 10 tys. zł otrzymali:

  • Beata Ostrowicka za pracę pod tytułem Czar Patyczaka. Projekt w sposób nietypowy i ekonomiczny łączy film aktorski z filmem trickowym i zabawnie opowiada o nadprzyrodzonych cechach pewnej młodej czarodziejki.
  • Stanisław Kuźnik za pracę pod tytułem Wielka przygoda we wsi Pociecha, który to projekt „łączy walory kina przygodowego z wiedzą historyczną”.
  • Jarosław Sokół za pracę pod tytułem Skarb łysego Francuza, w której „wykorzystuje tradycyjną konstrukcję dramaturgiczną filmu kryminalno-przygodowego i sprawnie łączy ją z nietypowymi relacjami rodzinnymi”.

Konkurs na treatment scenariusza filmu dla dzieci
Wybór laureatów: 21 lipca 2017 roku
Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR