Nowy magazyn reporterski wchodzi na rynek

Już niebawem na polskim rynku pojawi się nowy, niezależny magazyn reporterski „Non/fiction”. Tekstom młodych reportażystów będą towarzyszyły ilustracje i kolaże polskich oraz zagranicznych grafików, a całość zostanie ubrana w wyjątkową oprawę stworzoną przez Poważne Studio.

Magazyn „Non/fiction”, nr 1/2017 (źródło: materiały prasowe wydawcy)

Magazyn „Non/fiction”, nr 1/2017 (źródło: materiały prasowe wydawcy)

Założycielkami magazynu są absolwentki Polskiej Szkoły Reportażu: japonistka i reportażystka Karolina Bednarz oraz dziennikarka i kulturoznawczyni Dorota Groyecka. Zainspirowane zagranicznymi magazynami, takimi jak „Delayed Gratification”, „Brownbook” czy „Kinfolk”, postanowiły stworzyć nową przestrzeń dla polskiego reportażu.

Każdy numer magazynu „Non/fiction” będzie miał temat przewodni. Autorzy tekstów – siedzący po uszy w danym zagadnieniu – przyjrzą się mu z różnych stron, wykraczając daleko poza newsy – nieśpiesznie i dokładnie. Magazyn będzie również pokazywał reportaż od kuchni – znajdą się w nim felietony, recenzje i wywiady z doświadczonymi reporterami. W każdym numerze zaprezentowany zostanie także ciekawy niezależny projekt medialny ze świata.

Tematem przewodnim pierwszego numeru jest „głód”. Teksty poruszają różne wymiary problemu: brak żywności, wykluczenie, a także zaburzenia odżywiania czy kulturę diet.

Na ponad stu stronach będzie można przeczytać między innymi wywiad z Martínem Caparrósem, Lidią Ostałowską oraz dr Sandrą Aamodt, reportaże z polskiego podwórka, jak również z Kanady i Syrii. Całość dopełniają m.in. ilustracje Marcina Podolca i Tymka Jezierskiego oraz zdjęcia rumuńskiej fotografki Andreei Câmpeanu z Sudanu Południowego.

Nad oprawą graficzną magazynu czuwa Poważne Studio. „Non/fiction” będzie wydrukowane na papierze wysokiej jakości, w formacie B5, przez co bliżej mu do małej książki, którą można postawić na półce, a po pewnym czasie do niej wrócić.

Właśnie ruszyła akcja crowdfundingowa, która pomoże zrealizować druk pierwszego numeru. Do 12 sierpnia można wesprzeć magazyn na stronie wspieram.to, otrzymując w zamian nie tylko pierwszy numer, ale również czytelnicze akcesoria z logo „Non/fiction”. Sukces kampanii otworzy drogę do wydawania kolejnych numerów.

Premiera magazynu planowana jest na wrzesień 2017 roku. Nazwany żartobliwie „nieregularnikiem”, ma się ukazywać 3–4 razy w roku. Będzie można go kupić na stronie internetowej, w księgarniach kameralnych oraz większych sieciach prasowych.

Magazyn „Non/fiction”
nr 1/2017: Głód
Premiera: wrzesień 2017 roku

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR