Dobra kampania na Instagramie

Marketingowcy coraz częściej przyglądają się Instagramowi. Niestety zwykle ich kampanie są albo zbyt powtarzalne, albo skierowane do targetu, który z Instagrama rzadko korzysta. Jeśli marketingowiec chce zareklamować ubezpieczenia dla starszych osób, to samo w sobie jest trudnym zadaniem do zrealizowania, jednak wybranie Instagrama na platformę realizacji takiej kampanii również nie jest zbyt dobrym pomysłem.

(źródło: materiały prasowe)

(źródło: materiały prasowe)

Ludzie na Instagramie

Należy pamiętać, że ludzie obecni na tym portalu społecznościowym to przede wszystkim dzieci, młodzież, nastolatki, młodzi dorośli i nieco starsi ludzie, którzy mają ze sobą wspólnego to, że lubią robić zdjęcia – niekoniecznie tylko sobie. To przede wszystkim zapaleni fotografowie otoczenia: kawy, jedzenia, znajomych, pięknych widoków. Warto dostosować kampanię do tych warunków i na przykład wymyślić konkurs na najlepsze zdjęcie kawy. Agencje chcące wypromować region z kolei mają nieco łatwiej: nie muszą wystukiwać na klawiaturze kolejnych artykułów copywriterskich z frazami kluczowymi typu „London SEO Agency” – w zamian mogą po prostu ogłosić konkurs na Instagramie na najładniejsze zdjęcie z danego regionu, otagowane odpowiednim hasztagiem. Pomysłów na kampanie marketingowe, które mogą pomóc w wypromowaniu danego regionu, jest całe mnóstwo, zwłaszcza że podróżnicy również mają na tym portalu swoją niszę i stałą bazę osób śledzących ich przygody.

Kampanie społeczne

Instagram to także dobre miejsce na kampanie społeczne, zwłaszcza z uwagi na to, że adresatem większości kampanii są młodzi ludzie. Zarazem to jednak trudne zadanie, bowiem ta sama młodzież lubi kwestionować autorytety i wychowana w świecie Internetu, nauczyła się ignorować nachalne i nieprzemyślane reklamy. Jedna z agencji miała za zadanie wymyślić kampanię społeczną przeciwdziałającą alkoholizmowi i postanowiła założyć na Instagramie profil pewnej nastolatki. Z dnia na dzień stała się celebrytką i otrzymywała coraz więcej lajków, jednak nikt nie zauważył, że na każdym zdjęciu młoda dama była w towarzystwie jakiegoś alkoholu. Pomysłowość tej kampanii sprawiła, że młodzież zwróciła większą uwagę na ten problem. Jednocześnie jednak zachęca to do refleksji nad tym, w jaki sposób rodzą się gwiazdy Instagrama: wystarczy być ładnym i robić sobie ładne zdjęcia, aby zostać lokalnym celebrytą. Sporo to mówi o współczesnym świecie, ale jest jednocześnie dobrym mottem dla marketingowców: wystarczy, aby reklama była ładna i aby zrobiono jej ładną wizualizację, aby trafiła do milionów. Chociaż, oczywiście, przyda się również merytoryka.

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR