• 2017-03-16

Portrety choreograficzne: Kama Giergoń

Portrety choreograficzne to nowy cykl Mazowieckiego Instytutu Kultury, prezentujący sylwetki współczesnych artystów choreografów opracowane przez nich samych. 23 marca swój portret pokaże Kama Giergoń, jedyny certyfikowany nauczyciel techniki modal underground w Polsce, prezentując dwa spektakle taneczne: Game of love i Meant to be.

Kama Giergoń, fot. Sylwia Zawiślak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kama Giergoń, fot. Sylwia Zawiślak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Każdy choreograf musi posiadać umiejętność tworzenia, wyobraźnię, talent improwizatorski, muzykalność, wrażliwość. To cechy, których nie da się nauczyć, a tylko dzięki nim choreograf staje się artystą. Zaproszeni goście będą mieli możliwość zaprezentowania siebie w dowolnie wybranej formie, korzystając z własnej wrażliwości i potrzeby dzielenia się.

Program nie ma określonych ram ani wymagań. Twórca sam wybiera to, co znajdzie się na jego „portrecie choreograficznym” i określa, jaki on będzie. Retrospekcyjny, kokieteryjny, rodzinny, formalny, a może zabawny? Nie wiadomo, czy będzie to technika renesansowa, klasyczna, surrealistyczna czy op-artowa. Czy coś, jeśli w ogóle, będzie tłem?

Kama Giergoń – absolwentka amerykanistyki i lingwistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wykładowca akademicki języka angielskiego. Naukę tańca rozpoczęła w zespole tańca nowoczesnego „Flesz” przy Studenckim Klubie Stodoła w Warszawie, gdzie poznała wiele technik tanecznych, m.in. jazz, modern, hip-hop, funky, taniec współczesny i klasyczny. Umiejętności rozwijała, uczestnicząc w licznych warsztatach u nauczycieli takich jak: Alessane Wat (jazz, funky, hip-hop), Jacek Łumiński (polska technika tańca współczesnego), Melissa Monteros (technika Limona), Johannes Randolf (taniec współczesny), Thierry Verger (modal underground). Podczas współpracy z Teatrem Tańca NEI miała możliwość poznania technik Contact Improvisation, Skinner Releasing oraz tańca na trapezie. W 1999 roku została zaproszona do współpracy z amerykańskim choreografem Joe Alterem i brała udział w projekcie „Mazowsze 1”. Tańczyła w spektaklu The Learning Curve.

Game of love & Meant to be
Choreografia: Kama Giergoń
Muzyka: Igor Czerniawski
Światło: Roman Woźniak
Występują: Kama Giergoń, Marek Klajda

Portrety choreograficzne – Kama Giergoń
23 marca 2017 roku, godz. 19.00
Mazowiecki Instytut Kultury

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR