Gadżety z bajek nakręcają zyski wytwórni filmowych

Gadżety ozdobione wizerunkami postaci z bajek sprzedają się znacznie lepiej niż przedmioty ich pozbawione. Nic dziwnego, że wytwórnie filmowe wykorzystują ten trend i czerpią zyski ze sprzedaży plecaków, koszulek, kubków, lalek, figurek czy maskotek.

(źródło: materiały prasowe)

(źródło: materiały prasowe)

Kraina Lodu – film animowany wszechczasów

Kraina Lodu, opowiadająca o historii sióstr, Elsy oraz Anny, podbiła serca wielu małych dziewczynek na całym świecie. Bajka przyciągnęła do kin tłumy, a Disney szybko zadecydował, że w najbliższych latach powstanie kolejna część przygód Elsy, Anny oraz ich przyjaciół – zabawnego bałwana, Olafa, przyjaznego renifera, Svena, oraz zakochanego w Annie, Kristoffa. Od premiery Krainy Lodu upłynęło już sporo czasu, jednak Disney wciąż zarabia na swojej produkcji. Gadżety z postaciami z bajki znikają ze sklepów w mgnieniu oka, a małe fanki księżniczek z Arendelle nie wyobrażają sobie, by w ich szafach zabrakło ubrań z wizerunkami Anny i Elsy.

W sklepie https://www.pasikot.pl/ dostępne są plecaki, poduszki, zestawy szkolne, ubrania oraz inne, liczne gadżety z filmu Kraina Lodu. Dzieci je uwielbiają, a rodzice kupują je chętnie głównie ze względu na wysoką jakość produktów wytwarzanych na licencji Disney. Dzieło najsłynniejszej na świecie wytwórni filmów animowanych już w 2014 roku zarobiło więcej niż 1 miliard dolarów, a zyski wciąż rosną – największy wpływ na nie mają właśnie gadżety. Co ciekawe, Kraina Lodu jest dla Disney’a jednym z największych źródeł dochodów – choć w kolejnych latach po premierze bajki nie powstał żaden równie kasowy tytuł, wytwórnia zarabiała coraz lepiej dzięki sukcesowi produkcji o siostrach z Arendelle.

Nieśmiertelne Star Wars

Premiera filmu Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja miała miejsce 19 lipca 1979 roku. Choć minęło od niej niemalże 40 lat popularność produkcji nie słabnie – wierni fani sagi czekają na kolejne epizody i kolekcjonują gadżety sygnowane logo Star Wars. Potencjał filmu wykorzystuje obecnie Disney, który kupił LucasFilm. Dla wytwórni istniejącej nieprzerwanie od 1923 roku była to najlepsza decyzja w historii – tylko w 2014 roku wpływy ze sprzedaży ubrań, komiksów, płyt, książek, gier i zabawek na licencji Star Wars przekroczyły 33 mld dolarów. Jest to suma wręcz niewyobrażalna, gdyż wpływy z biletów na seanse 6 części sagi wyprodukowanych przez LucasFilm wyniosły jedynie nieco ponad 4,4 mld dolarów.
Gwiezdne Wojny są nieśmiertelne – potwierdził to sukces filmu Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy, który miał premierę w 2015 roku. Bilety na seanse sprzedawały się świetnie, a nowe pokolenie fanów Star Wars wydaje na figurki z filmu wszystkie oszczędności. Miłość do Gwiezdnych Wojen łączy obecnie pokolenia, które wspólnie kupują filmowe gadżety i kolekcjonują je, również w celach inwestycyjnych. Niektóre figurki są warte znacznie więcej niż w chwili wypuszczenia na rynek, a prawdziwi miłośnicy sagi są skłonni wydać na nie wszystkie oszczędności.

Masza i Niedźwiedź – hit rodem z Rosji

Bajka miała swoją premierę w 2009 roku i szybko stała się ulubionym tytułem wielu dzieci i dorosłych. Rezolutna dziewczynka o imieniu Masza oraz jej przyjaciel Niedźwiedź, były cyrkowiec zamieszkujący w drewnianej chatce w lesie, uczą i bawią, przeżywając wiele niesamowitych przygód. Rosyjska produkcja powstała na kanwie ludowych bajek o zagubionej w lesie Maszy i Niedźwiedziu, który ją przygarnął. Serial animowany jest pełen humoru, co sprawia, że kochają go także dorośli, którzy chętnie kupują swoim pociechom gadżety z bajki.

Zyski Animaccord ze sprzedaży gadżetów Masza i Niedźwiedź są niższe niż Disney’a, jednak pokazują, że nie tylko największe studia mogą czerpać korzyści ze stworzenia kultowego tytułu. Sprzedaż gadżetów z niesforną dziewczynką i jej przyjacielem Misiem z pewnością jeszcze przez długi czas będzie na wysokim poziomie, zwłaszcza, że wciąż powstają kolejne odcinki przygód Maszy i Niedźwiedzia.

Wiele bajek, wielki wybór

Najsłynniejsze tytuły generują największe zyski ze sprzedaży gadżetów, jednak wytwórnie stawiają również na sprzedaż zabawek, książeczek i pozostałych przedmiotów ozdobionych postaciami z innych bajek. Hitami są również takie produkcje jak: Psi Patrol, Gdzie jest Dory?, Minionki, Pingwiny z Madagaskaru czy Violetta. Dzieci mają różne gusta, dlatego wytwórnie starają się trafić do jak największej liczby odbiorców. Można spodziewać się, że już niedługo do sklepów trafią kolejne gadżety z postaciami z nowych produkcji. Co więcej, coraz więcej niewielkich studiów filmowych decyduje się na zarabianie poprzez wypuszczanie tematycznych książeczek czy przedmiotów z wizerunkami postaci z bajek. Podobne trendy obserwuje się w przypadku filmów kierowanych do nastolatków.

Rodzice powinni pamiętać, że wielki wybór gadżetów z bajek i filmów oznacza, iż mogą kupić swoim pociechom dokładnie takie gadżety o jakich marzą – niekoniecznie te najmodniejsze w danym okresie, lecz związane z ulubioną bajką, komiksem czy serialem. Warto uważnie obserwować dziecko, by wiedzieć, jakie tytuły są jego ulubionymi, by nie popełnić błędu przy wyborze poduszki, maskotki czy szkolnego zestawu.

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR