Gadżety z bajek nakręcają zyski wytwórni filmowych

Gadżety ozdobione wizerunkami postaci z bajek sprzedają się znacznie lepiej niż przedmioty ich pozbawione. Nic dziwnego, że wytwórnie filmowe wykorzystują ten trend i czerpią zyski ze sprzedaży plecaków, koszulek, kubków, lalek, figurek czy maskotek.

(źródło: materiały prasowe)

(źródło: materiały prasowe)

Kraina Lodu – film animowany wszechczasów

Kraina Lodu, opowiadająca o historii sióstr, Elsy oraz Anny, podbiła serca wielu małych dziewczynek na całym świecie. Bajka przyciągnęła do kin tłumy, a Disney szybko zadecydował, że w najbliższych latach powstanie kolejna część przygód Elsy, Anny oraz ich przyjaciół – zabawnego bałwana, Olafa, przyjaznego renifera, Svena, oraz zakochanego w Annie, Kristoffa. Od premiery Krainy Lodu upłynęło już sporo czasu, jednak Disney wciąż zarabia na swojej produkcji. Gadżety z postaciami z bajki znikają ze sklepów w mgnieniu oka, a małe fanki księżniczek z Arendelle nie wyobrażają sobie, by w ich szafach zabrakło ubrań z wizerunkami Anny i Elsy.

W sklepie https://www.pasikot.pl/ dostępne są plecaki, poduszki, zestawy szkolne, ubrania oraz inne, liczne gadżety z filmu Kraina Lodu. Dzieci je uwielbiają, a rodzice kupują je chętnie głównie ze względu na wysoką jakość produktów wytwarzanych na licencji Disney. Dzieło najsłynniejszej na świecie wytwórni filmów animowanych już w 2014 roku zarobiło więcej niż 1 miliard dolarów, a zyski wciąż rosną – największy wpływ na nie mają właśnie gadżety. Co ciekawe, Kraina Lodu jest dla Disney’a jednym z największych źródeł dochodów – choć w kolejnych latach po premierze bajki nie powstał żaden równie kasowy tytuł, wytwórnia zarabiała coraz lepiej dzięki sukcesowi produkcji o siostrach z Arendelle.

Nieśmiertelne Star Wars

Premiera filmu Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja miała miejsce 19 lipca 1979 roku. Choć minęło od niej niemalże 40 lat popularność produkcji nie słabnie – wierni fani sagi czekają na kolejne epizody i kolekcjonują gadżety sygnowane logo Star Wars. Potencjał filmu wykorzystuje obecnie Disney, który kupił LucasFilm. Dla wytwórni istniejącej nieprzerwanie od 1923 roku była to najlepsza decyzja w historii – tylko w 2014 roku wpływy ze sprzedaży ubrań, komiksów, płyt, książek, gier i zabawek na licencji Star Wars przekroczyły 33 mld dolarów. Jest to suma wręcz niewyobrażalna, gdyż wpływy z biletów na seanse 6 części sagi wyprodukowanych przez LucasFilm wyniosły jedynie nieco ponad 4,4 mld dolarów.
Gwiezdne Wojny są nieśmiertelne – potwierdził to sukces filmu Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy, który miał premierę w 2015 roku. Bilety na seanse sprzedawały się świetnie, a nowe pokolenie fanów Star Wars wydaje na figurki z filmu wszystkie oszczędności. Miłość do Gwiezdnych Wojen łączy obecnie pokolenia, które wspólnie kupują filmowe gadżety i kolekcjonują je, również w celach inwestycyjnych. Niektóre figurki są warte znacznie więcej niż w chwili wypuszczenia na rynek, a prawdziwi miłośnicy sagi są skłonni wydać na nie wszystkie oszczędności.

Masza i Niedźwiedź – hit rodem z Rosji

Bajka miała swoją premierę w 2009 roku i szybko stała się ulubionym tytułem wielu dzieci i dorosłych. Rezolutna dziewczynka o imieniu Masza oraz jej przyjaciel Niedźwiedź, były cyrkowiec zamieszkujący w drewnianej chatce w lesie, uczą i bawią, przeżywając wiele niesamowitych przygód. Rosyjska produkcja powstała na kanwie ludowych bajek o zagubionej w lesie Maszy i Niedźwiedziu, który ją przygarnął. Serial animowany jest pełen humoru, co sprawia, że kochają go także dorośli, którzy chętnie kupują swoim pociechom gadżety z bajki.

Zyski Animaccord ze sprzedaży gadżetów Masza i Niedźwiedź są niższe niż Disney’a, jednak pokazują, że nie tylko największe studia mogą czerpać korzyści ze stworzenia kultowego tytułu. Sprzedaż gadżetów z niesforną dziewczynką i jej przyjacielem Misiem z pewnością jeszcze przez długi czas będzie na wysokim poziomie, zwłaszcza, że wciąż powstają kolejne odcinki przygód Maszy i Niedźwiedzia.

Wiele bajek, wielki wybór

Najsłynniejsze tytuły generują największe zyski ze sprzedaży gadżetów, jednak wytwórnie stawiają również na sprzedaż zabawek, książeczek i pozostałych przedmiotów ozdobionych postaciami z innych bajek. Hitami są również takie produkcje jak: Psi Patrol, Gdzie jest Dory?, Minionki, Pingwiny z Madagaskaru czy Violetta. Dzieci mają różne gusta, dlatego wytwórnie starają się trafić do jak największej liczby odbiorców. Można spodziewać się, że już niedługo do sklepów trafią kolejne gadżety z postaciami z nowych produkcji. Co więcej, coraz więcej niewielkich studiów filmowych decyduje się na zarabianie poprzez wypuszczanie tematycznych książeczek czy przedmiotów z wizerunkami postaci z bajek. Podobne trendy obserwuje się w przypadku filmów kierowanych do nastolatków.

Rodzice powinni pamiętać, że wielki wybór gadżetów z bajek i filmów oznacza, iż mogą kupić swoim pociechom dokładnie takie gadżety o jakich marzą – niekoniecznie te najmodniejsze w danym okresie, lecz związane z ulubioną bajką, komiksem czy serialem. Warto uważnie obserwować dziecko, by wiedzieć, jakie tytuły są jego ulubionymi, by nie popełnić błędu przy wyborze poduszki, maskotki czy szkolnego zestawu.

Dodaj komentarz