Wzmianki NAP a lokalne SEO – jak promować lokalne obiekty kultury

Obiekty kultury takie jak muzea, galerie sztuki czy zabytki ze swej natury posiadają ściśle lokalny charakter i bardzo duża ilość związanych z nimi wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Szczególnie ważne dla promocji takich obiektów jest położenie nacisku na odpowiednią widoczność w lokalnych SERP-ach.

(źródło: materiały prasowe)

(źródło: materiały prasowe)

Wraz z rozwojem możliwości związanych z lokalnym pozycjonowaniem, które Google oferuje firmom, takich jak np. stała rozbudowa usługi Google Moja Firma czy coraz dokładniejsze geotargetowanie wyników wyszukiwania (w niektórych miastach w Stanach Zjednoczonych z dokładnością do ulicy, na której znajduje się użytkownik), a co za tym idzie wzrostem zainteresowania tematem przez lokalne firmy, powstają także szkodliwe mity, które skutecznie przeszkadzają w skutecznym prowadzeniu takich działań.

W tym artykule przywołano i obalano kilka najpopularniejszych mitów związanych z pozycjonowaniem lokalnym, a w szczególności tworzeniem tzw. wzmianek NAP.

Czym jest wzmianka/wizytówka NAP? To wpis, zawierający dane takie jak nazwa firmy (name), adres siedziby (address) oraz numer telefonu (phone). W dużym skrócie należy skupić się na ustandaryzowaniu formatu takich wzmianek i umieszczeniu ich w najważniejszych serwisach (lokalnych i branżowych katalogach, lokalizatorach, zbiorach POI itd.).

Mit 1  – Skuteczne wyczyszczenie profilu NAP wymaga poprawienia wpisu na wszystkich stronach dostępnych w sieci

Wzmianki o firmie mogą pojawiać się na setkach, a nawet tysiącach stron (takich jak np. bardzo niskiej jakości kopie katalogów firm) nawet bez wiedzy samych jej właścicieli. Na zachodzie pewną popularność posiada proceder tworzenia katalogów zawierających wpisy z błędami, aby następnie pobierać opłaty od firm za usunięcie lub poprawienie wpisów.

W takich przypadkach pamiętać należy o tym, że Google całkiem dobrze radzi sobie z oceną wiarygodności stron, z których czerpie dane, w związku z czym najważniejsze jest skupienie się na tych stronach i katalogach, które mogą mieć realny wpływ na wyniki – radzi William Holeksa z agencji Internetum. Więcej na temat tego jakie działania proponuje William można znaleźć na https://www.internetum.com/seo-agency/.

Mit 2 – Małe różnice w nazwie firmy, to krytyczny problem

Najważniejszym składnikiem NAP identyfikującym firmę jest numer telefonu. Ze swojej natury jest najbardziej stały i o ile firma może zmienić formę prawną (np. z działalności gospodarczej na spółkę z o.o), a spółka może zyskać nowego wspólnika i obie te sytuacje przekładają się na mniejsze lub większe zmiany w jej nazwie, o tyle główny numer telefonu wędruje cały czas wraz z firmą (a na pewno ważne jest, żeby tak było). Adres siedziby to jeszcze częściej niż nazwa zmieniany składnik.

Mit 3 – Wizytówki NAP całkowicie zastępują link building

Wiele wizytówek NAP zawiera również link do strony, ale często są to linki z parametrem no follow i w konkurencyjnych branżach nie są w stanie w całości zastąpić innych działań związanych z link buildingiem.

Dodaj komentarz

Sonda

Kolekcjonuję:

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

Konkursy

Cytaty


Magazyn

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR