Sprzedaż książek w Internecie na wysokim poziomie

Wbrew pozorom sprzedaż książek w Polsce utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Od kilku lat w dużej mierze ma na to wpływ możliwość kupowania zróżnicowanych tytułów w sieci, co sprawia, że Polacy bez trudu mogą nabyć książki odpowiadające ich gustom i zainteresowaniom. Jeszcze dekadę temu mogli wybierać zwykle jedynie w ofercie księgarni stacjonarnych.

(źródło: materiały prasowe)

(źródło: materiały prasowe)

Księgarnie internetowe liczą zyski

Z badań przeprowadzonych w październiku 2016 roku przez CubeResearch wynika, iż 41% polskich księgarni zwiększyło sprzedaż i zyski, utrzymując jednocześnie ceny książek na tym samym poziomie co rok wcześniej. Większość księgarni online posiada w swojej ofercie pozycje, które trudno nabyć w sklepach stacjonarnych, co skłania Polaków do składania zamówień przez Internet. Dodatkowo czas oczekiwania na przesyłkę jest znacznie krótszy niż w przypadku zamawiania książki do księgarni stacjonarnej bezpośrednio w wydawnictwie. Co więcej, przesyłka dociera prosto do domu zamawiającego, dzięki czemu tuż po otrzymaniu paczki może on rozpocząć czytanie lektury.

William Holeksa z Internetum podkreśla, że w dużej mierze sukces sklepów online, w tym księgarni internetowych, jest zależny od marketingu. W przypadku księgarni internetowych świetnie sprawdza się content marketing w postaci dodawania recenzji nowych tytułów czy umożliwianie czytelnikom dodawania opinii i komentarzy na temat książek. Należąca do Holeksy Digital Marketing Agency London pomaga w tworzeniu ciekawych kampanii, obejmujących content marketing, aktywność w social media czy mailing, które skutecznie mogą pomóc zwiększyć sprzedaż książek tradycyjnych, audiobooków i e-booków.

Jakie książki najchętniej wybierają Polacy?

Niewątpliwym atutem księgarni internetowych jest możliwość zakupienia w nich tytułów niszowych, trudno dostępnych w ofercie stacjonarnej. Niemniej, badani Polacy najczęściej sięgają w sieci nie po niszowe pozycje, ale po: literaturę piękną (67%), kryminały (65%), romanse, książki obyczajowe, thrillery, horrory oraz literaturę dla dzieci i młodzieży (60%) [źródło: http://businessinsider.com.pl/strategie/handel/sprzedaz-ksiazek-w-internecie-i-kondycja-e-ksiegarn/59v49rx]. Najczęściej kupowane są książki tradycyjne, których wciąż nie udało się wyprzeć audiobookom i ebookom.

Polacy deklarują, że nadal będą kupować książki przez Internet, jeśli księgarnie online utrzymają obecny poziom cen i asortyment. Jeśli wierzyć tym deklaracjom, można uznać, że do zmierzchu tradycyjnego czytelnictwa jest jeszcze daleko – dla miłośników słowa pisanego jest to powód do radości.

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR