• 2016-12-01

Wyspa w Teatrze Pieśń Kozła

Już 1 grudnia odbędzie się premiera najnowszego spektaklu Teatru Pieśń Kozła. To będzie anarchistyczna gra wyobraźni prowadzona przez polifoniczny śpiew i współczesny taniec w monochromatycznej scenografii. Wyspa jest inspirowana Burzą Szekspira oraz starą islandzką tradycją opowiadania snów umierającym.

Teatr Pieśń Kozła (źródło: materiały prasowe organizatora)

Teatr Pieśń Kozła (źródło: materiały prasowe organizatora)

Burza jest ostatnim dziełem Szekspira, najbardziej poetyckim i wypełnionym metaforami w jego dorobku. Wyspa nawiązuje do tej sztuki, ale nie stanowi jej adaptacji.

Dajemy się zainspirować szekspirowskiej Burzy. Znaleźliśmy w niej wątki pozwalające mówić o ludzkiej wyobraźni, ruchu i swobodnej myśli przez pryzmat piękna, dobra i prawdy. Odwoływanie się do tych wartości to dziś anarchizm – mówi Grzegorz Bral, dyrektor Teatru Pieśń Kozła i reżyser spektaklu.

Drugą, niezwykłą i intrygującą inspiracją dla twórców Wyspy jest staroislandzka tradycja opowiadania umierającemu snu, w którym obudzi się po śmierci.

 Można powiedzieć, że my na scenie opowiadamy piękny sen umierającemu światu, którym rządzą manipulacja, kłamstwo i brzydota. Wyspa stanowi zwierciadło i punkt odniesienia dla wyobraźni, która szuka ocalenia. Od nas zależy, w jakim śnie się obudzimy – dodaje Grzegorz Bral.

Na scenie zobaczymy łącznie 19 osób. Wyspę tworzą aktorzy Teatru Pieśń Kozła oraz tancerze pod kierunkiem wybitnego choreografa Ivána Péreza.

To pierwszy nasz projekt, w którym na taką skalę łączymy nowoczesny chór z tańcem współczesnym. Przypomina to zderzenie dwóch żywiołów, ożywcze i otwierające przed nami nowe możliwości. Taniec współczesny zawsze mnie intrygował, bo to rodzaj buntu przeciw skostniałym, narzuconym, rygorystycznym normom społecznym – opowiada Grzegorz Bral.

Muzykę, podobnie jak w przypadku słynnych Pieśni Leara, tworzą Jean-Claude Acquaviva i Maciej Rychły. Autorką pieśni jest Alicja Bral. Spektakl będzie oszczędny pod względem formalnym. Scenografia Wyspy, podobnie jak kostiumy będą surowe, utrzymana w czerni i bieli.

Spektakl jest podzielonego na poematy. Każdy z nich przypomina malowanie obrazu za pomocą wyrazistych, niezwykle plastycznych środków ekspresji, dopełnionych polifoniczną muzyką najwyższej próby – wyjaśnia Grzegorz Bral.

Grzegorz Bral | Wyspa
1, 2, 3, 4 grudnia 2016 roku
Teatr Pieśń Kozła we Wrocławiu

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR