Wire-less

Od 1 lipca możemy oglądać wystawę Piotra Micka Wire-less w krakowskiej galerii BB. Artysta podejmuje w niej problem jednostkowości, tożsamości i prywatnego wizerunku w dobie Internetu.

Piotr Micek, instalacja „Maski” w ramach wystawy „Wire-less” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Micek, instalacja „Maski” w ramach wystawy „Wire-less” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Narzędzia komunikacji XXI wieku stają się, paradoksalnie, przyczyną naszej społecznej izolacji. Internet sprawia, że spontaniczny kontakt między ludźmi jest coraz trudniejszy. Nasz prywatny wizerunek, tożsamość i pozycja społeczna są w dzisiejszym świecie uzależnione od technologii. Portale społecznościowe wymuszają na użytkownikach dopasowanie do internetowych norm w dziedzinie wyglądu czy języka.

Instalacja Maski Piotra Micka w symboliczny sposób zwraca uwagę na problemy komunikacyjne współczesnego społeczeństwa. Artysta połączył nieregularnym drucianym oplotem dwadzieścia geometrycznych porcelanowych obiektów przypominających ludzką twarz. Ta wykonana z drutu (wire) sieć łączy poszczególne elementy instalacji i tworzy, niczym sieć internetowa, swoistą technologię bezprzewodowej (wireless) komunikacji, która w rzeczywistości utrudnia kontakty międzyludzkie (less – mniej, bez), zamiast je ułatwiać.

Maski, choć bardzo podobne, nie są identyczne. Do ich wykonania Piotr Micek użył tej samej formy, jednak podczas kolejnych etapów technologicznych – suszenie, wypał, szkliwienie – każda z nich nieznacznie zmieniła kształt. „Te drobne różnice w wyglądzie masek symbolizują walkę jednostki o zachowanie indywidualnych cech we współczesnym świecie” – podkreśla Micek w opisie swojej instalacji. W ten sposób odnosi się do rzeczywistości, w której portale społecznościowe widzą w nas jedynie punkty na mapie wirtualnych połączeń.

Maja Prus

Piotr Micek
 – uzyskał dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, 2010. Zaraz po studiach, wraz z innymi absolwentami swojego wydziału, założył pracownię szkła i ceramiki na potrzeby jednego z wrocławskich deweloperów. W latach 2013–2015 wspólnie z Anną Wierdak prowadził studio projektowe Opak Studio; od 2016 roku jest kierownikiem Centrum Ceramiki Unikatowej w Parku Wielokulturowym Stara Kopalnia – Centrum Nauki i Sztuki w Wałbrzychu. Uczestniczył w dwóch wystawach zbiorowych.

Piotr Micek, Wire-less
Od 1 lipca do 6 sierpnia 2016 roku
Galeria BB
Kraków

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR