Zmyślona wystawa w bytomskim CSW Kronika

Od 16 kwietnia w bytomskim CSW Kronika będzie można obejrzeć niecodzienną wystawę Dreams & Marketing, autorstwa Dominika Cymera, ze zdjęciami Jacka Kołodziejskiego. Wystawa, pod kuratelą Stanisława Rukszy, prowokacyjnie opowiada o świecie marketingu, biznesu i designu.

Dominik Cymer, „Celebuy (Dorota Masłowska)”, (źródło: materiały prasowe organizatora)

Dominik Cymer, „Celebuy (Dorota Masłowska)”, (źródło: materiały prasowe organizatora)

W powołanej na wystawie sztucznej rzeczywistości przypominającej prezentację reklamową, klientem stają się marzenia artysty wraz z jego potrzebami i celami. Powstają przedsiębiorstwa i marki, które realizują strategie jego wyobraźni. Artysta używając infografik i zdjęć powstałych podczas wymyślonych z tej okazji sesji reklamowych, szkicowników projektanta i założeń marketingowych, snuje opowieść w trzech rozdziałach: Dreams Products, Startups i Moodboard. Spacerując w wykreowanym świecie obejrzymy  m.in. tajemnicze marki jak automat sprzedający karnety na picie alkoholu „pod chmurką” Alkotak, sklep Celebuy czy nowatorskie produkty telesprzedaży, jak telefon transmitujący zapachy Isoap lub oziębiacze do kieliszków wódki.

Wystawa jest kreacją potencjalnego świata, który mógłby istnieć gdyby tylko osobiste marzenia zlecały mi zadania. Tylko one były moim klientem, zlecały i opiniowały lub korygowały moją pracę. Aby sprostać tym zadaniom – wykorzystałem narzędzia współczesnego marketingu – grafikę, design i reklamowe myślenie, którymi posługuję się w swojej codziennej pracy. Dla wyimaginowanych firm i produktów stworzyłem dedykowaną identyfikację wizualną, ilustracje oraz zorganizowałem profesjonalną sesję zdjęciową. Powstały m.in. citylighty, serwisy internetowe – wszystko co standardowo tworzą agencje reklamowe. Część z tych realizacji to moje dawne pomysły na biznes życia, a inne są po prostu echem wspomnień z lat młodości w PRL-u, kiedy to karmiłem się fantazjami, by zaspokoić swój konsumencki głód – mówi Dominik Cymer, autor wystawy.

Dominik Cymer (ur. 1976) – jest projektantem graficznym. Współtworzył kolektyw Będzin Beat. Jest autorem identyfikacji i projektu graficznego książki-przewodnika Indunature Marcina Dosia (wydawnictwo CSW Kronika w Bytomiu 2009), która zainicjowała na Śląsku model alternatywnej turystyki i modę na „śląski dizajn”. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej: Digital, ATL, BTL, także jako dizajner i ilustrator. Odpowiedzialny jest za tworzenie strategii i koncepcji kreatywnych dla wielu marek, instytucji i organizacji. Wykładał w School of Form. Został wielokrotnie nagrodzony w konkursach designu i reklamy. Współtworzy Cyber Kids on Real. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Jacek Kołodziejski – jest fotografem, twórcą filmów i instalacji artystycznych. Jako jeden z niewielu fotografów na polskim rynku z sukcesami porusza się w obszarze fotografii komercyjnej jak i na polu sztuki. Właśnie połączenie stylistyki fotografii reklamowej z obszarem działań artystycznych decyduje o wyrazistym i rozpoznawalnym stylu jego twórczości. Jest autorem licznych okładek magazynów i sesji zdjęciowych. Jego prace były wystawiane na międzynarodowych wystawach takich jak International Festival of Photography in Arles, Tec-Tece Exhibition in Arles, Month of Photography w Bratysławie.

Dominik Cymer, Dreams & Marketing
Fotografie: Jacek Kołodziejski
Od 16 kwietnia do 11 czerwca 2016 roku
Wernisaż: 16 kwietnia 2016 roku, godzina 19.00 – podczas otwarcia koncert Wilhem Bras
Kurator: Stanisław Ruksza
Produkcja: Cyber Kids on Real

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Która z wymienionych instytucji Twoim zdaniem najlepiej promuje architekturę?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR