• 2016-04-08

Cyber Akademia 2016: Nowa komunikacja kultury

Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016 zaprasza na otwartą sesję Cyber Akademii 2016: Nowa komunikacja kultury. Cyber Akademia to międzynarodowy projekt rozwijający kompetencje medialne i komunikacyjne, dedykowany polskim i zagranicznym kadrom kultury. Głównym celem cyklu spotkań jest przygotowanie kadr kultury – menedżerów PR i social media, marketingowców, animatorów kultury, producentów wydarzeń kulturalnych, dziennikarzy, artystów – do świadomego korzystania z zasobów nowych mediów, używania najbardziej aktualnych narzędzi oraz tworzenia procesów ułatwiających komunikację i przepływ informacji.

Cyber Akademia, fot. Jerzy Wypych (źródło: materiały prasowe)

Cyber Akademia, fot. Jerzy Wypych (źródło: materiały prasowe)

9 kwietnia odbędzie się otwarte spotkanie z praktykami, którzy na co dzień odpowiadają za promocję jednych z najciekawszych polskich wydarzeń kulturalnych, a także z trendwatcherami i badaczami, próbującymi wyłowić z mnogości nowych narzędzi i technik te, bez których już w niedalekiej przyszłości nie będziemy potrafili się obejść. Uczestnicy Nowej komunikacji kultury zastanowią się, jak dysponując minimalnym budżetem, konstruować efektywną strategię komunikacji, w jaki sposób radzić sobie z kryzysami PR, jak rozwijać publiczność i jakie cyfrowe narzędzia pracy z nią przynoszą najlepsze efekty.

11.45 | Kamil Śliwowski, Creative Commons w praktyce

Przygotowujemy coraz więcej zasobów edukacyjnych i promocyjnych. Dzielimy się tymi doświadczeniami z innymi osobami, ale rzadko myślimy o tym, jak zabezpieczyć trwałość i dostępność prawną i techniczną naszych zasobów. W tym miejscu wkraczają do gry licencje Creative Commons. Wystąpienie połączy podstawową wiedzę na temat prawa autorskiego z tym, jak najefektywniej korzystać z potencjału otwartego publikowania i angażowania naszych odbiorców w sieci.

12.30 | Piotr Celiński, Software dla kultury

Prezentacja dotycząca narzędzi software mających zastosowanie w sektorze kultury. Spotkanie poruszy tematykę sieciowania, tagowania i metainformacji, a także polityki otwierania obiegu informacyjnego, adaptowania i profilowania narzędzi oraz interaktywności i współpracy z odbiorcami/użytkownikami.

13.45 | Daniel Wahl i Paweł Pawlik, Historia pewnej r-ewolucji komunikacyjnej – rozwój festiwali a dynami zmian sposobów komunikacji

Analiza strategii promocyjnej na przykładzie komunikacji katowickiego festiwalu Tauron Nowa Muzyka – zaczynającego, jak większość imprez kulturalnych, od skromnej reklamy plakatowo-ulotkowej, dziś będącego jednym z polskich liderów działań w social mediach. Współtwórcy sukcesu TNM opowiedzą o procesie tworzenia kompleksowej, inteligentnej komunikacji w mediach społecznościowych oraz o istotnym w jej kontekście współdziałaniu organizatora, artystów i agencji.

Cyber Akademia, fot. Jerzy Wypych (źródło: materiały prasowe)

Cyber Akademia, fot. Jerzy Wypych (źródło: materiały prasowe)

14.30 | Agata Etmanowicz, Kim oni są? Online. I offline

Spotkanie wyjaśni, czym jest (i czym nie jest!) koncepcja audience development, dlaczego i jak bardzo różni się od marketingu. Uczestnicy zastanowią się, jak zwykle segmentują odbiorców, by od standardowych kryteriów podziału przejść do tych mniej typowych. Postarają się określić segmenty priorytetowe dla swoich organizacji, spróbują zbudować dla nich ofertę, a następnie wybrać właściwy język i narzędzia komunikacji.

15.45 | Maciej Marcisz, Budżet o zł, zasięg cała Polska

Najbardziej praktyczne z ćwiczeń – bo każdy z komunikujących kulturę był w sytuacji, w której na realizację najbardziej nawet kreatywnych koncepcji po prostu nie było środków. Jak komunikować, promować i reklamować, kiedy na działania te nie ma żadnego budżetu? Podczas spotkania uczestnicy przyjrzą się dobrym praktykom „robienia czegoś z niczego” i porozmawiają o tym, jakie mogą być bezkosztowe odpowiedzi na kulturalne problemy.

16.30 | Anna Kalinowska, Dozwolone od lat [wybierz]. Międzygeneracyjne narzędzia komunikacyjne

Tematem wystąpienia będą miedzy- i ponadpokoleniowe (nowo)medialne praktyki i narzędzia umożliwiające efektywną komunikacją z przedstawicielami różnych generacji. Jakie są główne różnice w konsumpcji mediów między dziećmi, rodzicami a dziadkami? Jak dostosować komunikację do potrzeb odbiorców? Jaki wpływ mają te potrzeby na sam kształt naszych działań?

Udział w sesji jest bezpłatny. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim. Rejestracja uczestników prowadzona będzie w info punkcie Barbara przed rozpoczęciem wydarzenia.

Cyber Akademia 2016: Nowa komunikacja kultury
9 kwietnia 2016 roku, godz. 11.00–18.00
Barbara: infopunkt/kawiarnia/kultura
Wrocław

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR