• 2016-02-22

Pełnia szczęścia?

Ellen i Tom są szczęśliwym, bezdzietnym małżeństwem z dwudziestoletnim stażem. Bezdzietnym z wyboru. Pełnia szczęścia to polska prapremiera głośnej holenderskiej sztuki Charlesa den Texa i Petera de Baana. Premiera w Teatrze Wybrzeże 26 lutego.

„Pełnia szczęścia”, reż. Adam Orzechowski, plakat projektu Joanna Górska i Jerzy Skakun (źródło: materiały prasowe organizatora)

„Pełnia szczęścia”, reż. Adam Orzechowski, plakat projektu Joanna Górska i Jerzy Skakun (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ich życie naznaczają racjonalne wybory, błyskotliwe kariery i przekonanie o własnym szczęściu. Pewnego wieczoru składa im wizytę Mara, najlepsza przyjaciółka Ellen, podobnie jak oni kobieta sukcesu. Ta wizyta, a w zasadzie pewna nie do końca moralna propozycja, z jaką przychodzi Mara, wywróci uporządkowane życie całej trójki i skonfrontuje ich z emocjami, których dotąd skutecznie unikali.

Charles den Tex (ur. 1952) jest holenderskim pisarzem, tłumaczem i pracownikiem branży reklamowej. Studiował fotografię i film w Londynie; pracował jako nauczyciel angielskiego w Paryżu, a od 1980 jako copywriter i specjalista od komunikacji w Holandii. Dwudziestoletnie doświadczenie pracy w biznesie pozwala mu na tworzenie przekonującego tła dla swoich książek, w których często odwołuje się do bieżących wydarzeń, a także czerpie z międzynarodowej i wielokulturowej rzeczywistości współczesnej Holandii. Autor dziewięciu thrillerów, wielokrotnie nominowany i nagradzany za swoją twórczość. Zajmuje się także tłumaczeniem sztuk z angielskiego na holenderski i pisaniem scenariuszy filmowych.

Peter de Baan (ur. 1946) jest holenderskim reżyserem pracującym zarówno dla kina, jak i telewizji. Debiutował jako aktor. Jest dwukrotnym laureatem Złotego Cielca, corocznej nagrody holenderskiego przemysłu filmowego, w kategorii najlepszy dramat telewizyjny. Z powodzeniem reżyseruje musicale. Jest twórcą opartego na improwizacji programu telewizyjnego, w którym dwójka lub trójka zaproszonych aktorów musi zagrać scenę wokół zaproponowanego przez reżysera tematu.

Adam Orzechowski (ur. 1957) jest absolwentem Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie. W latach 2000–2005 był dyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy, od 2006 roku jest dyrektorem Teatru Wybrzeże. Powołał do życia Festiwal Prapremier i Festiwal Wybrzeże Sztuki. W Teatrze Wybrzeże wyreżyserował m.in. Farsę z Walworth Endy Walsha, Intymne lęki Alana Ayckbourna, Tajemniczą Irmę Vep Charlesa Ludlama, Babę Chanel Nikołaja Kolady oraz szeroko komentowanego i wielokrotnie nagradzanego Broniewskiego Radosława Paczochy. Laureat nagrody Pomorski Sztorm w kategorii Człowiek Roku (2015).

Magdalena Gajewska (ur. 1973) to scenograf i absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku jest scenografem Teatru Wybrzeże, autorką scenografii m.in. do Farsy z Walworth Endy Walsha, Broniewskiego Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego. Jest laureatką nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI.

Filip Kaniecki alias MNSL (ur. 1983) jest producentem, perkusistą i DJ-em. Jego muzyka wydawana była m.in. w Berlinie, Los Angeles i Warszawie. Grał na scenach we Francji, Estonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii. Autor muzyki do spektakli Marcina Libera: Dyskretny urok burżuazji, Być jak Steve Jobs, Wojna i Pokój, Jak umierają słonie, Media Medea, Farenheit 451. Ostatnio współpracuje z Justyną Wasilewską w ramach projektu Icanswim w TR Warszawa.

Pełnia szczęścia
Premiera: 26 lutego 2016 roku
Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Dodaj komentarz