• 2015-03-06

Wykład Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce

13 marca w Audytorium Wielkiej Zbrojowni ASP w Gdańsku odbędzie się wykład Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce. Wykład poprowadzą Marta Siembab oraz Maciej Kawecki.

„Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce”, plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)

„Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce”, plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)

Sense branding to idea opierająca strategię budowania marki o naukową wiedzę o zmysłach. Węch, wzrok, smak, słuch i dotyk stają się kanałami, z pomocą których brand komunikuje się z odbiorcą. Sense branding to projektowanie marki tak, aby klient mógł odczuwać ją całym sobą.

W świecie zdominowanym przez informacje słowa zaczęły tracić swoją wartość. Klienci nie wierzą już markom na słowo – chcą poczuć ich wartość. Jakość, luksus, niezawodność, innowacyjność, kreatywność – wszystkie treści, które komunikuje marka, może komunikować nie tylko rozumowi, lecz także emocjom i zmysłom.

Właściwie dobrany kolor logotypu zwiększa rozpoznawalność marki o 80%. Odpowiedni zapach sprawia, że wrażenia związane z brandem przywoływane są w sposób niemal bezbłędny nawet po kilku latach od pierwszego kontaktu. 75% emocji wywołuje właśnie zapach. Nie mówmy zatem, czym jest marka. Po prostu pozwólmy to poczuć.

Marta Siembab i Maciej Kawecki, fotografia (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marta Siembab i Maciej Kawecki, fotografia (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marta Siembab – jedyny w Polsce senselier, niezależny ekspert w dziedzinie zmysłu węchu i zjawiska zapachu. Autorka pierwszych niezależnych warsztatów zapachowych, założycielka pracowni sensorycznej Senselier. Konsultant prasy publicystycznej, lifestylowej i branżowej. Jest prekursorką w dziedzinie wykorzystania zapachu w projektowaniu przestrzeni. Współtwórca nowatorskiego programu włączenia zapachu do tworzenia tożsamości marek, produktów i usług.

Maciej Kawecki – właściciel i Creative Director studia brandingu i myśli kreatywnej Brandburg. Zajmuje się tworzeniem szeroko pojętego wizerunku marek. Łączy myślenie strategiczne o marce (Service Design) z grafiką. Współtwórca unikalnej na polskim rynku oferty sense brandingu łączącej tożsamość wizualną marki z jej wymiarem sensorycznym.W swojej pracy buduje multidyscyplinarne zespoły łączące kreatywne kompetencje z różnych obszarów designu. Prowadzi interaktywne warsztaty poświęcone sense brandingowi i visual thinking.

Wykład Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce
Organizator: Wydział Architektury i Wzornictwa ASP w Gdańsku
13 marca 2015 roku, godzina 14.00
Audytorium Wielkiej Zbrojowni
ASP w Gdańsku

Dodaj komentarz