Animacje na okładkach książek

Z początkiem roku Grupa PWN zaprezentowała nowość na rynku wydawniczym – animowane okładki książek. To innowacyjne rozwiązanie ma przyciągnąć uwagę i zainteresować czytelników premierowymi tytułami wydawcy.

J. Paul Henderson, „Ostatni bus do Coffeeville" – okładka (źródło: materiały prasowe)

J. Paul Henderson, „Ostatni bus do Coffeeville" – okładka (źródło: materiały prasowe)

Bez wątpienia animowane okładki przykuwają uwagę i wzbudzają zaciekawienie odbiorcy. Co istotne, pomysłowe oraz nietypowe animacje mogą być chętniej udostępniane przez internautów i tym samym zyskać na popularności w sieci. To narzędzie, służące głównie promocji książek, jest już z powodzeniem wykorzystywane przez wydawców zagranicznych. Polskie wydawnictwa również sięgają po nowe rozwiązanie – PWN zaprezentował właśnie animowane okładki dla dwóch tytułów, które mają swoje premiery w lutym 2015: Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya oraz Ostatni bus do Coffeeville.

Podejmujemy próbę wprowadzenia animowanych okładek na polski rynek. Chcemy sprawdzić, jak zareagują na tę innowację nasi czytelnicy, czy pomysł im się spodoba i czy zastosowanie tego rozwiązania przyniesie wzrost sprzedaży. Jeśli animowane okładki zostaną dobrze przyjęte przez rynek z pewnością rozważmy przygotowanie takich okładek dla kolejnych nowości wydawniczych PWN. Będziemy obserwować rynek, wyciągać wnioski i na tej podstawie podejmować decyzje dotyczące animowanych okładek, ale też innych innowacji

Marta Sypuła, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu PWN

Premiery książek z animowanymi okładkami przewidziane są na 2 i 23 lutego 2015 roku.

Animowane okładki książek
Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya oraz Ostatni bus do Coffeeville
Wydawnictwo PWN

Dodaj komentarz