• 2014-08-08

Agata Agatowska z cieniem ręki

W Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej swoją premierową odsłonę ma projekt Agaty Agatowskiej pt. Infinity – Shadow of the Hand Nieskończoność – Cień ręki. Jego pierwszą część można oglądać do 24 sierpnia.

Agata Agatowska, „Infinity – Shadow of the Hand” / „Nieskończoność – Cień ręki”, realizacja pierwszej części projektu, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, od 1 do 4 sierpnia 2014, fot. Krzysztof Morcinek (źródło: materiały prasowe)

Agata Agatowska, „Infinity – Shadow of the Hand” / „Nieskończoność – Cień ręki”, realizacja pierwszej części projektu, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, od 1 do 4 sierpnia 2014, fot. Krzysztof Morcinek (źródło: materiały prasowe)

Artystka zrealizuje serię rzeźb z mastiku (rodzaj żywicy) na podstawie płaskich, efemerycznych cieni, które przeniesie do rzeczywistości trójwymiarowej.

Rzeźbą, która daje początek realizacji, jest odlana w aluminium ręka artystki. Agata Agatowska w Galerii Bielskiej BWA wykonała już pierwszy odlew cienia ręki. Rzeźba cienia w następnym etapie – w następnej galerii uczestniczącej w projekcie – rzuci kolejny cień, który także zostanie przez artystkę odlany w mastiku.

Projekt jest próbą przedstawienia przy pomocy rzeźby tego, czego nie można w pełni ogarnąć skończonym istnieniem jednego człowieka. Odnosi się do kształtu wszechświata, nieskończoności – pojęcia, które przenika zmienną rzeczywistość.

Niematerialny kształt oderwany od podłoża rozpocznie swoją realną egzystencję. Na podstawie płaskiego obrazu powstał obiekt przestrzenny, materialny i rzeczywisty. Jest on jednocześnie śladem przestrzeni, w której powstał, samodzielną rzeźbą i początkiem kolejnej.

W realizacji użyłam światła żarówki, dzięki któremu powstały cienie. Instalacja będzie zbiorem światła stałego, cieni i rzeźb. Z każdą wystawą zbiór będzie się rozrastał.

Pojęcie nieskończoności zostanie rozciągnięte na nieustanny wzrost: liczby nowo powstających rzeźb, liczby miejsc – przestrzeni galerii, które będą w projekcie uczestniczyły – oraz nieokreślony czas. Nie zakładam bowiem zakończenia projektu. Sam koncept, jako całokształt, przypomina mi rozszerzający się kosmos. Obiekty rzeźbiarskie rosną, stają się coraz większe i coraz bardziej abstrakcyjne. Następuje proces przejścia od realizmu do abstrakcji w jednym dziele, bez zaburzenia logiki czy stylu – mówi Agata Agatowska o projekcie.

W Galerii Bielskiej BWA pierwszą część projektu Infinity – Shadow of the Hand Nieskończoność – Cień ręki można oglądać od 1 do 24 sierpnia w ramach 3. Bielskiego Festiwalu Sztuk Wizualnych 2014. Na wystawie można zobaczyć również inną pracę Agaty Agatowskiej – wykonany z fioletowego mastiku tors dziewczyny ze związanymi rękami.

Agata Agatowska urodziła się w 1976 roku. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu (2001) oraz Akademię Sztuk Pięknych w Düsseldorfie (Niemcy, 2012). Autorka 13 wystaw indywidualnych. Brała udział w ponad 50 wystawach zbiorowych w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, USA oraz w targach sztuki w Zurychu (Szwajcaria) i Kolonii (Niemcy). Jest laureatką wyróżnienia Miasta Oświęcimia w dziedzinie kultury (2013), nagrody Darmstädter Sezession (Darmstadt, Niemcy, 2008), Grand Prix Biennale Sztuki Młodych Rybie Oko 5 (Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk, 2008). Mieszka i pracuje w Oświęcimiu i Kolonii.

Agata Agatowska
Infinity – Shadow of the Hand Nieskończoność – Cień ręki
Od 1 do 24 sierpnia 2014 roku
Galeria Bielska BWA
Bielsko-Biała

Dodaj komentarz

Konkursy

Cytaty


Magazyn

Nieznana kolekcja

Krystyna Rzędzian

Olga Boznańska, Autoportret z japońską parasolką, 1892, fot. A. Podstawka (źródło: materiały MNKD)

Projekcja pustki

Daria Skok

Krystian „Truth” Czaplicki, „Kropla nad i”, Galeria Awangarda i Galeria SIC! BWA Wrocław, 2016, fot. Justyna Fedec (źródło: materiały prasowe organizatora)

Mullaghmore

Małgorzata Południak

Małgorzata Południak, „Mullaghmore”, okładka (źródło: materiały prasowe Wydawnictwa Forma)

Wada ukryta

Natalia Cieślak

Katarzyna Malejka, z serii „Ćwiczenia z niepewności”, fotografia, 2016, „Katarzyna Malejka. Wada ukryta”, Galeria Miłość, Toruń, 2016, fot. Tytus Szabelski (źródło: dzięki uprzejmości Galerii)

W imię rewolucji idźcie spać

Sylwia Hejno

„Świadomy sen”, Galeria Biała, kwiecień-maj 2016 (źródło: dzięki uprzejmości Galerii)

więcej artykułów
Sonda

Działalność której instytucji zajmującej się promowaniem designu cenisz najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz archiwum

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR