Christoph Draeger – Unforced Errors w Warszawie

Od 30 maja w lokalu_30 w Warszawie można oglądać wystawę prac Christopha Draegera pt. Unforced Errors.

Christoph Draeger, „Untitled (Smolensk)”, 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Christoph Draeger, „Untitled (Smolensk)”, 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Pierwsza wystawa Christopha Draegera w lokalu_30 miała miejsce dokładnie trzy lata temu, w maju 2011 roku, w przestrzeni przy ul. Foksal. Była zderzeniem dwóch wspólnych projektów Draegera i Reynolda Reynoldsa: Apocalypso Place (2000), wideo-instalacji powstałej w atmosferze apokaliptycznych nastrojów przełomu stuleci, na którą składała się rekonstrukcja zdemolowanego mieszkania i zbliżone w formie do sitcomu wideo o zapatrzonych w telewizyjne reprezentacje katastrof mieszkańcach Apocalypso Place, oraz The Last News (2002), relacji z końca świata powstałej jako reakcja na reportaże z 11 września 2001 roku i opierającej się na karykaturalnym odtworzeniu sposobu przedstawiania tragicznych wydarzeń w mass-mediach.

Podobna tematyka pojawi się również na wystawie Unforced Errors, podczas której zaprezentowane zostaną prace Draegera z ostatnich kilku lat, w tym instalacja poświęcona katastrofie smoleńskiej, widzianej z perspektywy obcokrajowca. Zrealizowane przez Szwajcara wideo found footage The Man Who Stole the Moon (2010), składające się w większości z fragmentów telewizyjnych wiadomości oraz filmików z internetu, jest próbą zbadania dyskursu medialnego oraz różnych pojawiających się wówczas w mediach teorii i hipotez dotyczących katastrofy polskiego samolotu. Pokazane zostanie również najnowsze, dwukanałowe wideo The Rd. (2013), w którym Draeger zestawia film The Road (Droga) z 2009 roku, przedstawiający podróż ojca i syna przez postapokaliptyczną Amerykę, ze swoją wersją tej wędrówki, odgrywanej przez niego i jego trzyletniego synka.

Christoph Draeger, Unforced Errors
Wernisaż: 30 maja 2014 roku, godz. 19.00
Wystawa potrwa do 12 lipca 2014 roku
lokal_30
ul. Wilcza 29a/12
Warszawa

Dodaj komentarz