• 2013-12-23

Konkurs otwarty na logo Muzeum Azji i Pacyfiku

Do 23 stycznia można nadsyłać zgłoszenia na konkurs otwarty na logo Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie.

Konkurs otwarty na logo Muzeum Azji i Pacyfiku (źródło: materiały prasowe organizatora)

Konkurs otwarty na logo Muzeum Azji i Pacyfiku (źródło: materiały prasowe organizatora)

Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie powstało w 1973 r. na bazie prywatnej kolekcji Andrzeja Wawrzyniaka, który przekazał wówczas na rzecz nowej placówki ponad cztery tysiące obiektów. Dziś Muzeum posiada blisko 21 tysięcy obiektów. Jest to szeroki przegląd dziedzictwa zróżnicowanych kultur, od Afganistanu i Azji Centralnej, poprzez Mongolię, Chiny, Nepal, Indie, Birmę, Wietnam, aż do Indonezji i Papui Nowej Gwinei – by wymienić tylko najważniejsze kolekcje. Wkrótce, Muzeum zaistnieje w zupełnie nowej skali – w nowym budynku. Będzie to jedyne w Polsce muzeum kultur azjatyckich, z nowoczesną ekspozycją stałą o powierzchni ponad 1000 m2 oraz z wszechstronnymi, nowymi możliwościami działalności edukacyjnej, artystycznej i naukowej. W związku z tym, zmiany potrzebują także materiały wizualne Muzeum.

Przed projektantami stoi egzotyczne wyzwanie. Nowe logo powinno być inspirujące i oryginalne. Jednocześnie, niech nawiązuje twórczo do dotychczasowego znaku – zaczerpniętego z kultury hinduskiej ognistego kręgu, otaczającego boga Śiwę Nataradźę – Pana Tańca. Według mitu, stworzył on świat wysyłając fale energii w kierunku nieożywionej materii. Wówczas wokół Śiwy pojawiła się ognista aureola, a on, tańcząc, rozbudził życie we wszechświecie. Otaczający Śiwę krąg płomieni (krąg światła) jest symbolem kosmosu, a zarazem twórczej i niszczycielskiej energii promieniejącej z bóstwa.

Do udziału w konkursie organizatorzy zapraszają profesjonalnych projektantów oraz studentów. Konkurs ma charakter otwarty, jednoetapowy. Aby wziąć w nim udział wystarczy przesłać swoją propozycję logo w formie elektronicznej na adres organizatora.

Nadesłane projekty oceniać będzie Komisja Konkursowa w składzie:

  • Magdalena Ponagajbo – projektantka, Mamastudio, członkini STGU
  • Andrzej Wieteszka – projektant, członek STGU
  • Emilia Bojańczyk – projektantka, studio Podpunkt, członkini STGU
  • dr Joanna Wasilewska – Dyrektor Muzeum Azji i Pacyfiku, Przewodnicząca Komisji
  • Magdalena Ginter – Frołow – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku
  • Tomasz Madej – przedstawiciel Muzeum Azji i Pacyfiku

Nagroda dla zwycięzcy wynosi 4000 zł brutto. W jej ramach zwycięzca zostanie poproszony o przygotowanie księgi znaku wraz z projektami materiałów promocyjnych.

Konkurs otwarty na logo Muzeum Azji i Pacyfiku
Nadsyłanie prac konkursowych – do 23 stycznia 2014 r.
Ogłoszenie wyników – do 31 stycznia 2014 r.

Dodaj komentarz