• 2013-12-05

Konkurs na identyfikację wizualną Filharmonii Łódzkiej

Do 16 grudnia można nadsyłać zgłoszenia do konkursu na identyfikację wizualną Filharmonii Łódzkiej.

Konkurs na identyfikację wizualną Filharmonii Łódzkiej (źródło: materiały prasowe organizatora)

Konkurs na identyfikację wizualną Filharmonii Łódzkiej (źródło: materiały prasowe organizatora)

Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina to jedna z najstarszych tego typu instytucji w Polsce (dłuższą historię posiada jedynie Filharmonia Narodowa w Warszawie). W 2015 roku świętować będzie 100-lecie swojego istnienia (pod kilkakrotnie zmienianymi nazwami). Ten symboliczny moment to doskonała okazja do zdefiniowania na nowo tożsamości instytucji i roli pełnionej przez nią w zupełnie przecież innym krajobrazie kulturowym, przestrzennym i społecznym. Z tego powodu Filharmonia Łódzka ogłasza konkurs na nową identyfikację wizualną.

Konkurs ma charakter otwarty, dwuetapowy. Na podstawie przesłanych portfolio jury konkursowe wybierze 5 finalistów, którzy zostaną zaproszeni do wykonania odpłatnie wstępnych koncepcji identyfikacji. Spośród nich zostanie wybrany zwycięski projekt, a jego autor zaproszony do wykonania wszystkich elementów identyfikacji, za co otrzyma 31 000 zł netto.

Terminy konkursu:

  • Wysyłanie portfolio: do 16 grudnia, do godz. 23.59
  • Ogłoszenie wyników I etapu – do 18 grudnia
  • Przygotowanie wstępnych koncepcji identyfikacji przez 5 projektantów / studia – do 22 stycznia
  • Ogłoszenie ostatecznego wyniku konkursu, wyłonienie zwycięzcy – do 29 stycznia

Nadesłane portfolio oraz projekty oceniać będzie jury konkursowe w składzie:

  • Tomasz Bęben – dyrektor naczelny Filharmonii Łódzkiej
  • Marzena Wiśniak – kierownik Działu Rozwoju i Reklamy Filharmonii Łódzkiej, kierownik projektu
  • Małgorzata Cnota – redaktorka wydawnictw Filharmonii Łódzkiej
  • Prof. Sławomir Iwański – projektant graficzny, wykładowca ASP w Łodzi
  • dr Dawid Korzekwa – projektant graficzny, prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, wykładowca ASP w Katowicach
  • Jakub Stępień Hakobo – projektant graficzny, Hakobo Studio

Nagrody

  • Wynagrodzenie dla każdego uczestnika II etapu za wstępne projekty: 1000 zł netto
  • Nagroda główna, która obejmuje wynagrodzenie za zwycięski projekt, udział w jego wdrożeniu oraz przekazanie majątkowych praw autorskich do zwycięskiego projektu: 31000 zł netto.

Konkurs na identyfikację wizualną Filharmonii Łódzkiej
Zgłoszenia: do 16 grudnia 2013 r.

Dodaj komentarz