• 2013-10-25

Festiwal Filmów Dobrze Zakręconych

25 i 26 października w Centrum Kultury w Lublinie odbędzie się Festiwal Filmów Dobrze Zakręconych.

Festiwal Filmów Dobrze Nakręconych w Lublinie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Festiwal Filmów Dobrze Nakręconych w Lublinie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Filmy pokazywane przez Kinoteatr Projekt na Festiwalu Filmów Dobrze Zakręconych są niezależnymi produkcjami wychodzącymi poza kinowe konwencje, nieszablonowymi, na ogół szalonymi. W tym roku organizatorzy wybrali 32 spośród 144 filmów z całego świata – od Australii przez Azję, Europę po obie Ameryki.

Program:

25 października, godz. 18.00m, Sala Kinowa (całkowity czas pokazów: 111 min)

  • Cólera reż. Aritz Moreno (Hiszpania) 6’26 – Cholera – dotkliwa, szybko rozprzestrzeniająca się, bardzo poważna choroba zakaźna.
  • Czarny reż. Aitor Elorriaga Torre (Hiszpania) 30 – bardzo krótki film o dwóch interpretacjach słowa czarny.
  • Recesja reż. Joakim Millqvist, Simon Garshasebi, Emil Klinta (Szwecja) 10’10 – dwóch złodziei, Roffe i Albin, planują obrabować bank. Każdy z nich ma inną wizję tego, co wyjdzie z napadu – i obaj się mylą.
  • Klepsydra reż. Jarosław Antoszczyk (Polska) 3’29 – reklama dźwignią handlu – wie o tym również kierownik tytułowej Klepsydry – zakładu usług pogrzebowych.
  • W pułapce szaleństwa reż. Zoran Stankovic, Magnus Bergman (Szwecja) 7’03 – Per idzie do domu, który zamierza wynająć. Gdy przekracza jego drzwi, zaciera się granica między rzeczywistością a jego wyobraźnią.
  • Duch reż. Joanna Smolarczyk (Polska) 2′ – kiedy światy równoległe się spotykają…
  • Echa reż. Pepi Levogianni (Wielka Brytania) 15’55 – kiedy w sypialni Henry’ego i Annie pojawia się naga, młoda kobieta, która nie umie mówić i nic nie rozumie, ci uczą ją gotować im posiłki i sprzątać ich dom wierząc, że zesłał ją Bóg, aby ułatwiła im życie.
  • Laugh out loud reż. Chris Brandl (Niemcy) 2’58 – śmiech to reakcja na pewne bodźce, np. łaskotanie lub usłyszany kawał. Tradycyjnie uważa się go za wyraz radości lub wewnętrznego poczucia szczęścia.
  • Świadek reż. Tomer Werechson (Izrael) 5’30 – w drodze na wesele swojego najlepszego przyjaciela Heziemu psuje się samochód. Po tym, jak nie sprostał swoim zadaniom jako świadek, postanawia udowodnić, że jest godny zaufania.
  • Gen dupkowatości reż. Eric Romero (Wielka Brytania) 13’3 – po latach badań grupa europejskich naukowców odkrywa, że bycie dupkiem jest tak naprawdę spowodowane mutacją genową. Otwiera to drzwi do ukrócenia niesprawiedliwej stygmatyzacji, która dotyka tę grupę pacjentów.
  • Browar Svetovar reż. Vojta Zak (Czechy) 3’18 – film, nakręcony na terenie starego browaru Svetovar w czeskim Pilźnie, jest efektem współpracy ze studentem architektury Vojta Radą. Astronauta przybywa do Svetovar, aby przejąć to miejsce, ale to browar wchłania przybysza.
  • Świnia w domu reż. Xavier Ruax (Hiszpania) 15′ – Julio spędza wspaniałe wakacje w domu swojego wuja, dopóki ktoś nie zapuka do drzwi…
  • Fregare reż. Chris Brandl (Niemcy) 3’11 – Fregare po Włosku znaczy oszukiwać. Agent ubezpieczeniowy, Behrendt, czeka na swojego współpracownika przy drodze gdzieś w Brandenburgii, jednak ten się nie pojawia, co bardzo Behrendta denerwuje.
  • Maska reż. David Cánovas (Hiszpania) 9’30 – pracownik plantacji bananów wychodzi w przebraniu zabawić się w karnawałową noc.
  • Why Not Kill a Fly! reż. Farhad Alizadeh (Iran) 5′ – metro, dwóch facetów, mucha – i tragedia gotowa.
  • Koniec Berlusconiego reż. Francesco Filippi (Włochy) 5’30 – kraj jest pogrążony w ruinie. Z pomocą swojego ostatniego podwładnego Silvio Berlusconi postanawia dowiedzieć się, czy wciąż jest popularny.
  • Trzy kroki w dym reż. Dmytro Bondarczuk (Ukraina) 1’49 – trzy kroki palacza w tym i na tamtym świecie.

26 października, godz. 18.00, Sala Kinowa (całkowity czas projekcji: 104 min)

  • Kasta reż. Victor Tejera, Raul Tejera (Hiszpania) 16’48 – postapokaliptyczna, tragikomiczna krytyka społeczna. Hiszpania jest światowym liderem korupcji w polityce. Akt terrorystyczny otwiera ludziom oczy, ale Kasta nie zamierza wyzbyć się swoich przywilejów. Jednak jej ostateczne rozwiązanie wymyka się spod kontroli.
  • Biznesmen reż. Pablo Palazón (Hiszpania) 1’15 – mężczyzna w barze narzeka na europejską ekonomię. Co byśmy zobaczyli, gdyby nasze słowa stały się obrazami?
  • Ani Tak reż. Jean-François Fontanel (Francja) 11’05 – w świecie łudząco podobnym do naszego pewien mężczyzna budzi się z dziwnym poczuciem, że czegoś mu brakuje – słowa, a może nawet kilku. Nikogo to nie obchodzi, nawet jego żony, która zaczyna wątpić w jego zdrowie psychiczne.
  • Pesto reż. Ignacio Sepúlveda (Hiszpania) 58 – Sos Pesto: 50 g bazylii, 4 łyżki piniole, 2 ząbki czosnku, pół szklanki oliwy, 115 g parmezanu. A mięso?
  • Happy end reż. Radiša Cvetković (Serbia) 5’21 – statyczny kadr. Dwoje młodych ludzi. Spotkanie. Przypadek?
  • Przebłysk reż. James Fisher (Wielka Brytania) 2’08 – mężczyzna budzi się w świeżej pościeli wielkiego łoża. Widzi leżącą obok kobietę o blond włosach.
  • Democracia reż. Borja Cobeaga (Hiszpania) 10’43 – manager pewnej firmy proponuje ryzykowny plan, aby utrzymać wysokie morale pracowników.
  • Pająk i muchy reż. Tessa Moult-Milewska (Polska) 3’30 – Pająk i Muchy to autorska interpretacja wiersza Jana Brzechwy o tym samym tytule. Motywem przewodnim jest konflikt między starzejącym się, lecz nadal przebiegłym Pająkiem a jego ofiarami – głupiutkimi Muchami.
  • O czym myślisz? (Piensas) reż. Ruben Sainz (Hiszpania) 7’57 – zasada numer jeden w szczęśliwym związku: nigdy nie zadawaj tego pytania. Możesz nie być gotowy na odpowiedź.
  • Wesołych Świąt reż. Pablo Palazón (Hiszpania) 2’05 – samotny mężczyzna kupuje homara na wigilijną kolację, ale kiedy ma go zabić, stwierdza, że nie jest w stanie tego zrobić.
  • Miruna reż. Piotr Sułkowski (Polska) 20′ – wspólna podróż dwójki nieznajomych budzi wzajemną fascynację, która doprowadzi mężczyznę do głębokiego wglądu w siebie i fatalnego spełnienia jego obsesyjnych pragnień. Poprzez labirynt kolorowych wspomnień wplecionych w bolesną przeszłość głównego bohatera los dziewczyny nieuchronnie łączy się z losem wyimaginowanej ryby.
  • Mad 2 the Max reż. Lucas Scheffel (Australia) 6’53 – Jules jest zwykłą dziewczyną, nie prosi o wiele. Chce tylko zdrowego związku ze swoim chłopakiem, Barrym. Aby udowodnić swoją miłość, kupuje mu na rocznicę najlepszy możliwy prezent.
  • Story way reż. Zofia Żurawska (Polska) 2’14 – to nie jest kryminał z tajemniczym morderstwem w tle, ani romantyczna love story z pocałunkiem w finale. Fascynująca, skomplikowana fabuła jest właśnie… Fabułą, a nietuzinkowy bohater de facto Bohaterem, który odkrywa dramat swego przeznaczenia.
  • Adaptacja reż. Jakub Janz (Polska) 1′ – krótki film o tym, co autora boli we współczesnej kinematografii.
  • Hodowca reż. Patrick Vella (Malta) 12 – Co byś zrobił, gdybyś dowiedział się, że twoje ciało jest idealnym miejscem na hodowlę… Hodowca o tym wie.

Festiwal Filmów Dobrze Zakręconych
25-26 października 2013 r.
Centrum Kultury
Lublin

Dodaj komentarz