• 2013-10-04

Projekt Roku. Polski Konkurs Graficzny 2012/2013

Do 9 października można nadsyłać zgłoszenia na organizowany przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej Projekt Roku. Polski Konkurs Graficzny 2012/2013.

Projekt Roku. Polski Konkurs Graficzny 2013 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Projekt Roku. Polski Konkurs Graficzny 2013 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Trwa konkurs na najlepsze polskie projekty graficzne minionego roku. Rynek przeczesują researcherzy, propozycje wdrożonych projektów może wysłać każdy, a całość ocenią eksperci

Konkurs organizowany jest po raz trzeci przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Ma na celu wyłonienie najlepszych projektów graficznych, które pojawiły się w Polsce w okresie minionego roku. Wszystko po to, aby nagrodzić starania firm lub instytucji, które pracują nad designem swoich produktów czy usług i pokazać potencjał polskich designerów. Organizatorzy chcą także zwrócić uwagę na rolę projektantów w społeczeństwie i kształtowania przez nich poziomu naszej kultury wizualnej. Propozycje identyfikacji, opakowań, plakatów, książek, gazet, stron internetowych czy innych projektów może wysłać każdy. W poszukiwaniu perełek projektowych rynek przeczesują także researcherzy – eksperci. Wyniki konkursu poznamy 27 października, podczas Targów Wiedzy Graficznej 2013.

Jest to jedyny konkurs w Polsce w pełni poświęcony projektom graficznym stanowiący przegląd rynku projektowego. Można zgłosić projekty dla dużych firm, a jednocześnie ciekawe, małe projekty. Będą one ocenione zarówno pod względem wizualnym, użytkowym jak i w szerszym kontekście – odpowiedzialności projektanta czy zamawiającego.

Na rynku codziennie pojawiają się nowe produkty i usługi, każdy z nich jest zaprojektowany graficznie, lepiej lub gorzej. Wśród masy projektów, które nas otaczają, chcemy zwrócić uwagę właśnie na te dobre, innowacyjne, funkcjonalne, idące z duchem czasu. Pragniemy pokazać, że polskie firmy i instytucje potrafią dostosowywać się do światowego poziomu projektowego i starają się rozwijać. Zwiększa się ilość klientów, którzy mając świadomość roli dizajnu, decydują się na wdrożenie coraz lepszych, odważniejszych projektów. Właśnie je chcemy wyróżnić. Jednocześnie, pragniemy zwrócić uwagę na role designu jako takiego w społeczeństwie i należną rolę projektantów, którzy zazwyczaj pozostają anonimowi w cieniu swoich projektów. Niech ten medal stanie się potwierdzeniem codziennych starań dizajnerów i ich klientów. Jesteśmy przekonani, że mamy się w Polsce czym chwalić.

– Angelika Gromotka, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Do konkursu mogą być zgłoszone projekty funkcjonujące na rynku polskim od końca 2012 roku do dnia dzisiejszego. Zgłoszenie może być wysłane przez samych projektantów, firmy / instytucje / zleceniodawców a także każdego, kto zauważy ciekawą realizację. Nie ma ograniczenia w kwestii ilości bądź charakteru projektu – warunkiem jest jedynie wdrożenie projektu.

Kategorie konkursowe:

  • branding (identyfikacja wizualna firm, instytucji, produktów)
  • web design (strony internetowe, aplikacje, gry)
  • print (plakaty, ulotki, książki, prasa, inne materiały drukowane)
  • opakowania
  • typografia (projektowanie krojów pisma i/lub ich zastosowanie w projektach)
  • ilustracja (ilustracja prasowa, ilustracja wykorzystana na produkcie)
  • systemy informacji (miejskie, instytucjonalne, komercyjne)
  • autorytet (postacie o wybitnych zasługach i osiągnięciach związanych ze środowiskiem projektowania graficznego, których dorobek inspiruje nowe pokolenia i świadczy o konsekwentnym twórczym procesie, osoba, której postawa wykazuje głębokie rozumienie złożonych realiów współczesnego świata, a wyobraźnia graficzna pozwala na ich syntetyczne i trafne ujęcie)
  • debiut (początkujący projektanci, studenci bądź absolwenci do dwóch lat po skończeniu studiów)

Projekt Roku. Polski Konkurs Graficzny 2012/2013.
Termin wysyłania zgłoszeń: 9 października 2013 r.

Dodaj komentarz