• 2013-09-10

Prawne aspekty kultury w sieci – III Kongres Instytucji Kultury

III Kongres pt. Cyfrowa kultura a prawo odbędzie się w Warszawie 20 listopada. Kongres Instytucji Kultury to miejsce, gdzie ludzie kultury mogą uczestniczyć w ciekawych wykładach i panelach przeznaczonych tylko dla świata kultury. To również kulturalna pigułka dla wszystkich, którzy poszukują inspiracji w zakresie praktycznych rozwiązań oraz wiedzy na tematy żywotne dla kultury, w szczególności na aspekty prawne prowadzenia działalności kulturalnej.

III Kongres Instytucji Kultury „Cyfrowa kultura a prawo” (źródło: materiały prasowe)

III Kongres Instytucji Kultury „Cyfrowa kultura a prawo” (źródło: materiały prasowe)

Temat przewodni Kongresu to cyfrowa kultura, kulturalne pieniądze. W programie pojawią się prelekcje dotyczące rozpowszechniania zbiorów w Internecie, możliwości korzystania z dawnych materiałów telewizyjnych, radiowych lub prasowych oraz możliwości prawnych digitalizacji zbiorów. Zostaną przedstawione przykłady wykorzystania nowych mediów w działalności instytucji kultury i dowody, że instytucja kultury może być nowoczesna. Będzie możliwość wzięcia udziału w dyskusji poświęconej otwarciu zasobów publicznych – szansach i zagrożeniach, jakie to ze sobą niesie. Praktycy zainspirują, w jaki sposób pozyskać fundusze na realizacje projektów i podzielą się wiedzą dotyczącą motywacji firm do sponsorowania kultury.

Wielu prawników zna się na prawie autorskim, nieliczni – na prawie autorskim w kulturze. Praktycy kultury nie zawsze wiedzą, ile i jakich możliwości współpracy można się spodziewać ze strony firm. Fundusze pojawiają się w nowym programie EU – kto i przy jakich projektach może z nich skorzystać? Eksperci, którzy odpowiedzą na te pytania, zostali zaproszeni do prelekcji podczas Kongresu. Na Kongresie zostanie podjęta próba ukazania praktycznego zastosowania prawa autorskiego, cywilnego, prawa mediów oraz PR-u i e-kultury. Uczestnicy poznają nie tylko kruczki prawne i luki prawne w ustawach, ale też dowiedzą się, czego należy unikać, jakie działania są nielegalne i jak to wszystko praktycznie zorganizować. Zostaną też przedstawione przykłady sponsoringu kultury oraz inspiracje do skutecznego szukania funduszy na realizację projektów.

W programie m.in.:

  • Aspekty prawne rozpowszechniania zbiorów w Internecie. Tym razem o tym co wolno rozpowszechniać.
  • Korzystanie z dawnym materiałów – starych kronik filmowych, starych zdjęć, materiałów TVP, innych materiałów telewizyjnych, radiowych i prasowych.
  • Otwarcie zasobów publicznych – szanse i zagrożenia.
  • Problematyka digitalizacji zbiorów – co jest a co nie jest legalne, jak digitalizować i czy warto tworzyć takie zbiory.
  • Kultura 2.0 – słów kilka o social mediach i ich wpływie na kształtowanie kultury.
  • Spojrzenie okiem PR-owca – czyli jak sprawić by nudna kultura stała się ciekawa dla mediów.
  • Finansowanie projektów – praktyczne podpowiedzi, gdzie szukać funduszy na realizację projektów.

Formularz zgłoszeniowy dostępny na mjtraining.pl >>

III Kongres Instytucji Kultury Cyfrowa kultura a prawo
20 listopada 2013 roku
Warszawa

Dodaj komentarz