Artluk o twórczości kobiet

W sprzedaży pojawił się najnowszy podwójny numer kwartalnika Artluk poświęconego twórczości kobiet.

artluk, nr 1-2/2013 (źródło: materiały prasowe organizatora)

artluk, nr 1-2/2013 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Artystką-legendą już za życia stała się Yoko Ono, w której barwnej biografii sztuka i życie splatają się w nierozerwalną całość. Obszerna relacja z monumentalnej wystawy Japonki, zorganizowanej we Frankfurcie w ramach uczczenia 60-lecia jej pracy twórczej, ukazuje ją jako pionierkę sztuki konceptualnej i performatywnej.

Z kolei na gruncie polskim jedną z najciekawszych osobowości artystycznych jest bezsprzecznie Natalia LL – laureatka tegorocznej nagrody im. Katarzyny Kobro. W zamieszczonym na łamach artluka tekście Małgorzata Jankowska przedstawia ją jako twórczynię, dla której sztuka realizuje się w każdym momencie rzeczywistości. Ciekawą metaartystyczną opowieść snuje także Izabella Gustowska. Posługując się w swoich działaniach alter ego w osobie tajemniczej Antoniny L., kreuje narracyjną opowieść o kobiecie poświęcającej się twórczości, którą przepełniają jednak równocześnie tęsknoty typowe dla przedstawicielek płci pięknej.

Poza tym w najnowszym numerze artluka można zapoznać się z refleksją teoretyczną Jerzego Olka omawiającą znaczenie linii w sztuce, artykułem prezentującym ostatnie prace Andrzeja Gieragi autorstwa Bożeny Kowalskiej czy z rozmową z 3 młodymi artystami Honzą Zamojskim i Oskarem Dawickim uczestnikami wystawy TAKE 5 w toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej

W najnowszym numerze można także przeczytać relacje z wydarzeń artystycznych w kraju i za granicą: 55. biennale w Wenecji, Sharjah Biennial, wystawy Piotra Uklańskiego w Zachęcie i wielu innych. W numerze znajdą Państwo również recenzje książek: Sławomira Marca Sztuka Polska 1993-2014 oraz Jerzego Truszkowskiego Post Partum Post Mortem, a także nasze stałe rubryki: Lekcje plastyki udzielane samemu sobie Marka Sobczyka, Spojrzenie meduzy Romana Kubickiego i Sztuka i Historia Maxa Haxera.

artluk, nr 1-2/2013

Dodaj komentarz