• 2013-05-22

Dobre rzeczy w Powszechnym w Łodzi

25 maja w Teatrze Powszechnym w Łodzi odbędzie się premiera komedii romantycznej opartej na tekście Liz Lochhead Dobre rzeczy.

„Dobre rzeczy”, Teatr Powszechny w Łodzi (materiały prasowe)

„Dobre rzeczy”, Teatr Powszechny w Łodzi (materiały prasowe)

Susan, główna bohaterka Dobrych rzeczy, jest pięćdziesięcioletnią rozwódką, wytrwale szukającą nowej miłości. Mąż właśnie odszedł do młodszej kobiety, straciła pracę, ze zbuntowaną nastoletnią córką musiała przeprowadzić się do chorego na Alzheimera ojca. Odnajduje schronienie w nowej pracy – sklepie charytatywnym, wśród rzeczy niepotrzebnych już nikomu i ludzi, których życie wyrzuciło na boczny tor. Tu z młodzieńczym optymizmem rozpoczyna wszystko od początku, próbując jednocześnie rozliczyć się z przeszłością. Tu też poznaje Davida niepozornego nauczyciela matematyki, wdowca. Ale czy w korowodzie komediowych postaci, zbiegów okoliczności i nieporozumień uda jej się go tak naprawdę dostrzec?

Przekład: Klaudyna Rozhin
Reżyseria: Justyna Celeda
Scenografia: Grzegorz Małecki
Obsada: Barbara Lauks, Karolina Łukaszewicz, Grzegorz Pawlak, Piotr Lauks
Kostiumy: Aleksandra Semenowicz
Współpraca kostiumograficzna: Malwina Nahorny – Domagalik

Aleksandra Semenowicz – malarka, scenografka. Urodziła się 2 grudnia 1941 roku w Clermont-Ferrand we Francji. W 1966 roku ukończyła Wydział Malarstwa i Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Była uczennicą Jana Cybisa. Po studiach brała udział w wystawach malarstwa, m.in. w wystawie Artyści Warszawy w Zachęcie (1979). W 1980 roku prezentowała swoje prace malarskie na indywidualnej wystawie w Domu Artysty Plastyka w Warszawie. W 1978 roku pod kierunkiem Józefa Szajny rozpoczęła, trwające rok, studia na Wydziale Scenografii warszawskiej uczelni.

Od końca lat 70. związana jest z teatrem. Początkowo w Teatrze Wielkim w Warszawie pracowała jako asystentka u boku Andrzeja Kreütz-Majewskiego. Pierwszą samodzielną scenografię zaprojektowała do przedstawienia w warszawskiej szkole teatralnej – Noclegu w Apeninach Aleksandra Fredry w reżyserii Ryszarda Peryta (1980).

Justyna Celeda – w 2002 roku ukończyła wydział reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Po zrealizowaniu kilku etiud filmowych zajęła się reżyserią teatralną. Debiutowała przedstawieniem Droga węża na skale. Zrealizowała m. in. Pamięć wody Shelagha Stephensona w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie,  Merylin Mongoł Nikołaja Kolady w jeleniogórskim Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida,  Autoreverse Krzysztofa Bizio oraz Wolność i Norymbergę w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim. Reżyserowała w Teatrze Współczesnym w Szczecinie – Czarujący korowód, Na Arce o ósmej, Ożenek, Seks dla opornych.

W Teatrze Powszechnym w Łodzi reżyserka pracuje po raz trzeci. Do tej pory zrealizowała spektakle Zatrudnimy Starego Klauna Mateia Visnieca (2008) i Next-ex Juliusza Machulskiego (2009).

Grzegorz Małecki – autor wielu scenografii teatralnych, filmowiec, wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, barwna postać łódzkiego środowiska artystycznego.

obsada:

Barbara Lauks – absolwentka Wydziału Lalkarskiego PWST we Wrocławiu. Współpracowała z teatrami: Teatr Studio w Warszawie, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, Lubuski Teatr im. Kruczkowskiego w Zielonej Górze, Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Smolki, Studio Wizji i Ruchu – Teatr Pantomimy w Lublinie. Od 2008 roku związana jest z Teatrem Powszechnym w Łodzi.

Karolina Łukaszewicz – w 1998 roku ukończyła Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi i od tego czasu nieprzerwanie pracuje na scenie Teatru Powszechnego w Łodzi. Współpracowała także z Teatrem KOMEDIA w Warszawie i Teatrem 77 w Łodzi.

Piotr Lauks – aktor Teatru Powszechnego w Łodzi od roku 1991. Na początku kariery pracował w Teatrze Lalek we Wrocławiu i Opolu, później w Teatrze Dramatycznym im. J. Szaniawskiego w Płocku, w Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w  Zielonej Górze i Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu.

Grzegorz Pawlak – w 1987 roku ukończył Wydział Aktorski PWST we Wrocławiu. Zagrał trzy główne role w przedstawieniach dyplomowych: Sajetana w Szewcach Witkacego w reżyserii Andrzeja Makowieckiego, Samuela w Sędziach Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Eugeniusza Korina i Profesora w Lekcji Eugene Ionesco w reżyserii Jerzego Schejbala. Otrzymał za nie wyróżnienie na V Ogólnopolskim Przeglądzie Spektakli Dyplomowych w Łodzi. W 1992 roku przeniósł się do Łodzi i zaczął pracę w Teatrze Powszechnym, z którym jest związany do dziś. Słynie ze znakomitego dubbingu, jest także „głosem” Radia Wawa i telewizji Polsat.

Dobre rzeczy
Teatr Powszechny w Łodzi
premiera: 25 maja 2013 roku, godz. 19.00

Dodaj komentarz