• 2013-04-03

15 najlepszych polskich projektów Imagine Cup 2013

3 i 4 kwietnia w Warszawie, podczas Finałów Krajowych Imagine Cup 15 drużyn będzie walczyć o zwycięstwo w polskiej edycji największego na świecie konkursu technologicznego dla studentów.

Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, logo (źródło: materiały prasowe)

Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, logo (źródło: materiały prasowe)

Pierwszego dnia finałów komisja sędziowska wyłoni 3 najlepsze zespoły w każdej z trzech kategorii. Drugiego dnia, w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego 9 drużyn zaprezentuje swoje projekty szerokiej publiczności. VIP Jury wyłoni zwycięzców w każdej kategorii oraz drużynę narodową, która będzie reprezentowała Polskę na finałach światowych w Petersburgu. Prezes IWP przyzna nagrodę dla najlepszego projektanta interfejsu.

Instytut Wzornictwa Przemysłowego, już po raz szósty jest współorganizatorem Imagine Cup – największego na świecie konkurs technologicznego dla studentów z zakresu tworzenia oprogramowania.

Głównym organizatorem konkursu jest firma Microsoft, a patronem Ministerstwo Gospodarki.

W tegorocznej edycji, projekty można było zgłaszać w trzech kategoriach: Games, Innovation, World Citizenship. Znamy już 5 najlepszych projektów w każdej z kategorii.

W kategorii GAMES w finałowej piątce znalazły się zespoły:

  • FunLab– zespół z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie z projektem Little Physics. Jest to gra na Windows Phone, w której gracz musi zastosować prawa fizyki, aby pokonać kolejne etapy i zgromadzić jak największą liczbę atomów. W Little Physics wprawia się w ruch kulkę i obserwując jej tor poruszania się odkrywa prawa, które pomogą lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w realnym świecie, jednocześnie świetnie się bawiąc.
  • MadAd – studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej z projektem Fun Brush. To sposób na nauczenie dzieci poprawnego szczotkowania zębów. Używając specjalnie zaprojektowanej szczoteczki dzieci uczestniczą w grze na komputerze, tablecie lub smartfonie, a mycie zębów staje się dla nich przyjemną zabawą, a nie nudnym obowiązkiem.
  • Touch The Future Team reprezentowany przez studentów z WSIiZ Rzeszów i Politechniki Rzeszowskiej z projektem CityQuest – aplikacją na Windows Phone 8. CityQuest to rodzaj gry miejskiej wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość (AugmentedReality), QR kody, technologię zbliżeniową (NFC) oraz Windows Azure. Uczestnicy gry wypełniają kolejne misje wchodząc w realno-wirtualny świat i interakcje z innymi uczestnikami gry.
  • VeinRush Team z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie prezentujący projekt VeinRush – grę na Windows Phone. W tej grze edukacyjnej użytkownik ma do czynienia z ludzkim układem krwionośnym, który należy obronić przed bakteriami i wirusami za pomocą dostępnych w realnym świecie metod. Gracz musi się zorientować, którą z metod zastosować, aby pozbyć się danego wroga układu immunologicznego człowieka.
  • Ad Infinitum – studenci z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie przygotowali projekt Idea. To nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.

W kategorii INNOVATION w finałowej piątce znalazły się zespoły:

  • ARTeam – zespół z Politechniki Rzeszowskiej z projektem ARSocial. Studenci stworzyli aplikację na Windows Phone, która wykorzystuje funkcje społecznościowe i rozszerzoną rzeczywistość (AugmentedReality). Dzięki niej można m.in. odnaleźć znajomych znajdujących się w okolicy, natknąć się na promocję czy skorzystać z interaktywnego, animowanego menu w restauracji.
  • FutureMind z Politechniki Gdańskiej – projekt Lumi Map. Aplikacja umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko, szkoła czy centrum konferencyjne za pomocą QR kodów lub technologii zbliżeniowej (NFC).
  • Yellow Noodle Dog Team z Politechniki Gdańskiej – projekt Space Explorer. Encyklopedia wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.
  • Tap Boarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – projekt Multiboard. Technologia umożliwiająca granie w gry planszowe w kilka osób za pomocą mobilnych urządzeń typu smartfon czy tablet. Wystarczy zeskanować kod QR, aby stać się uczestnikiem gry i czerpać przyjemność ze spędzania czasu z przyjaciółmi w otoczeniu nowych technologii.
  • APPengers z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie – projekt Commutesurf. Aplikacja na Windows Phone dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy mogą informować innych użytkowników Commutesurf w jakim środku lokomocji się znajdują i jakie panują warunki na danej trasie. Aplikacja jest oparta na technologii geolokalizacji.

W kategorii WORLD CITIZENSHIP w finałowej piątce znalazły się zespoły:

  • Szerszenie z Politechniki Poznańskiej z projektem City Guard. Jest to aplikacja na Windows Phone, której zadaniem jest zapewnić użytkownikowi bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia. Prosta w obsłudze umożliwia zaalarmowanie o różnych rodzajach niebezpieczeństwa w zaledwie5 sekund, a dzięki lokalizacji GPS reakcja odpowiednich służb może być szybka i trafiająca prosto do celu.
  • We are Rescue Team – reprezentanci Politechniki Gdańskiej z projektem RescueCloud.Rozwiązanie wykorzystujące Windows Azure Cloud do stworzenia systemu, w którym przechowywane są ważne medyczne informacje o użytkowniku. W sytuacji ratowania jego zdrowia lub życia lekarze bez względu na język, jakim się posługują, mogą w szybki sposób otrzymać wszystkie potrzebne informacje o pacjencie – jego chorobach, alergiach czy kontakcie do bliskich. Aplikacja na telefon została przygotowana z myślą o imprezach masowych, gdzie udzielenie pierwszej pomocy bywa często utrudnione.
  • Smart Gang – zespół z Politechniki Rzeszowskiej przygotował projekt Deresy. Jest to system raportowania zniszczonych obiektów w przestrzeni miejskiej, co przyczynia się do szybkiego ich naprawiania. Użytkownicy wysyłają w aplikacji zdjęcia połamanych ławek, zamalowanych pomników czy zaśmieconych chodników do portalu, a po drugiej stronie urzędnicy odbierają zgłoszenia i wysyłają ekipy interwencyjne. Projekt wykorzystuje funkcje geolokalizacji i AugmentedReality. Za zgłoszenia można zbierać punkty, które później są wymieniane na nagrody.
  • We Code For Food – zespół reprezentujący Politechnikę Białostocką przygotował projekt Smart Farm. Jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.
  • W.A.N.T.E.D. – zespół z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, który jest autorem projektu HELP. Jest to aplikacja mobilna, dzięki której można nieść pomoc ofiarom trzęsienia ziemi czy innej klęski żywiołowej. Aplikacja wykorzystuje najnowocześniejsze technologie Microsoft oraz funkcje społecznościowe.

Kolejne rozgrywki finałowe odbędą się w dniach 3-4 kwietnia. Pierwszego dnia komisja sędziowska wyłoni 3 najlepsze zespoły w każdej kategorii. Drugiego dnia, w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego 9 drużyn, po 3 w każdej kategorii, zaprezentuje swoje projekty szerokiej publiczności. VIP Jury wyłoni zwycięzców w każdej kategorii oraz drużynę narodową, która będzie reprezentowała Polskę na finałach światowych w Petersburgu.

Pula nagród w światowych finałach to 300,000 $. Wyjazd na światowe finały finansowany jest przez organizatorów.

Finały krajowe Imagine Cup 2013
3-4 kwietnia 2013 r.
Warszawa

Dodaj komentarz