• 2013-02-07

Market czy Art, czyli Festiwal Artystyczny Market Art

Już w kwietniu w Poznaniu odbędzie się pierwszy Ogólnopolski Studencki Festiwal Artystyczny Market Art, który ma na celu umożliwić studentom wyjście ze swą twórczością poza ramy uczelni. Konkurs, na który swe prace mogą przesyłać studenci z całej Polski, odbędzie się 18 i 19 kwietnia w niebanalnej przestrzeni jaką stanowi Stary Browar – miejsce, gdzie biznes spotyka się ze sztuką.

Ogólnopolski Festiwal Artystyczny Market Art, logo (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ogólnopolski Festiwal Artystyczny Market Art, logo (źródło: materiały prasowe organizatora)

Prace wykonane dowolną techniką, powinny odpowiadać na pytanie Market czy Art?. Dla zwycięzców przewidziano atrakcyjne nagrody pieniężne, a dziesięć wyróżnionych osób będzie mogło liczyć na wsparcie ze strony organizatorów przy promocji swych prac.

Konkurs połączony zostanie z bezpłatnym panelem konferencyjnym, wykładami oraz warsztatami, które odnosić się będą do relacji kształcenia na uczelniach artystycznych z rynkiem pracy.

Dr Marta Smolińska, opiekun merytoryczny wydarzenia, tak się do niego odniosła:

Studenci uczelni artystycznych w Polsce, mierzą się z presją promowania siebie jako artystów, uprawiania PR-u własnych dokonań, stawania w szranki z konkurencją, dostania się do operatywnej i skutecznej galerii, by zaistnieć na rynku sztuki i odnieść tzw. sukces.

Wciąż palące pozostaje pytanie, czy uczelnia o profilu artystycznym powinna kształcić także w kierunku autopormocji i autmarketingu? Nauczać skuteczności, pisania atrakcyjnych biogramów, przekonujących listów motywacyjnych itp.? Jak sensownie pogodzić dociekania artystyczne z managmentem? Czy to w ogóle możliwe?

Dyrektor artystyczny: Agata Jankowiak

Pierwszy Ogólnopolski Studencki Festiwal Artystyczny Market Art
Festiwal odbędzie się w dniach 18-19 kwietnia 2013 roku
Wystawę z nagrodzonymi pracami będzie można oglądać do 26 kwietnia 2013 roku
Zgłoszenia: konkurs@marketartfestival.pl
Stary Browar, Słodownia+1
Poznań

Dodaj komentarz