• 2011-03-12

E-Marketing a dane osobowe po nowelizacji

Dnia 12 kwietnia 2011 roku o godzinie 10.00 w Warszawie odbędzie się konferencja E-Marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci. Pretekstem do zorganizowania Konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni.

Zagadnienia podejmowane podczas Konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem Konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie?

Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.

10.00 e-Marketing a ochrona danych osobowych – reklama usług i produktów w Internecie

• Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
• Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
• Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
• Zakupione bazy danych – możesz je wykorzystać marketingowo!
• SPAM i problematyka odpowiedzialności

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B

10.45 Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt techniczny i prawny

• Model cloud computingu czyli model usług informatycznych dystrybuowanych wirtualnie
• Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computingu – możliwe zagrożenia
• Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
• Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computingu i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych

11.15 Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing

- Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych;
- Jakie prawa ma użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?
- E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społecznościowych
- Prawo do zapomnienia w polskich regulacjach
- Analiza regulaminów portali społecznościowych

Mec. Piotr Łada – adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w Rzeczpospolitej, Gazecie Finansowej

12.15 Lunch

13.15 Programy lojalnościowe a ochrona danych

• Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
• Konkursy internetowe i internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
• Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
• E- mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?

Paweł Litwiński – adwokat,

14.00 Prezentacja firmy: Cyber- zagrożenia – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe

Przedstawiciel firmy Symantec Polska

15.00 Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych

• Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
• Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
• Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej

Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B

15.45 Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?

• Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
• Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B

16.15 Podsumowanie Konferencji

16.30 Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów

12 kwietnia 2011 roku, godzina 10.00
Warszawa

Dodaj komentarz