Krew na liściach. Muzyka jako teoria społeczna

27 czerwca 2010 roku o godz. 17.00 w Galerii Zachęta w Warszawie odbędzie się projekcja kolażu wizualno-dźwiękowego Lovebomb Terre Thaemlitz  i spotkanie z autorem pod tytułem Krew na liściach. Muzyka jako teoria społeczna, które poprowadzi Mateusz Borowski i  Michał Libera.

W roku 2005 Terre Thaemlitz zaprezentował kolaż wizualno-dźwiękowy pt. Lovebomb. W komentarzu do utworu artysta wylicza sfery, w które jesteśmy skłonni angażować się miłośnie: religia, kraj, rodzina, przyjaciele, klub piłkarski, Jim Jones, beaty. Ciągle przy tym wierzymy, że miłość jest uczuciem absolutnie niepowtarzalnym… W swoim niecierpiącym analizy uwodzeniu, staje się ona jednym z najważniejszych narzędzi kształtowania współczesnych społeczeństw, między innymi poprzez wtórujące nam stale piosenki o miłości. Czy można więc o nich coś jeszcze w ogóle powiedzieć?

Na ostatnim przed wakacjami spotkaniu z cyklu Krew na liściach, o swym projekcie będzie opowiadał jego autor, Terre Thaemlitz. Jakie są funkcje miłości? Jak połączyć autentycznie przeżywane prywatne uniesienia i globalną politykę? Czy przemysł muzyczny skoncentrowany wokół miłości nie łączy ich w sposób najdoskonalszy – projektując równocześnie nasze emocje i zachowania ekonomiczne? A może jest inaczej? Może miłość pozostaje miłością nawet po najbardziej cynicznych opisach muzyków, krytyków czy naukowców?

Terre Thaemlitz: artysta konceptualny, który twórczość artystyczną traktuje jako formę teoretyzowania, swoje płyty wydawał m.in. dla Mille Plateaux. Mateusz Borowski: krytyk i teoretyk zajmujący się dramatem współczesnym, teatrem europejskim i amerykańskim a także teorią queer.

Krew na liściach. Muzyka jako teoria społeczna
Galeria Zachęta w Warszawie
27 czerwca 2010 roku o godz. 17.00

Dodaj komentarz