Obraz kobiety w reklamie i w mediach

19 kwietnia 2010 roku o godz. 17.00 na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się wykład i  debata Obraz kobiety w reklamie i w mediach. Tematem trwającego do czerwca cyklu debat i wykładów jest dyskryminacja kobiet wyrażająca się w czterech aspektach życia publicznego takich jak: rynek pracy, media i reklama, podręczniki szkolne i edukacja a także użycie języka polskiego.

Materiał promocyjny organizatora

Materiał promocyjny organizatora

Kolejna debata będzie dotyczyła sposobów przedstawiania kobiet w mediach, reklamie, czasopismach kobiecych i serialach emitowanych w TV:

• obraz polskiej rodziny w reklamie
• stereotypy mężczyzn i kobiet w reklamie
• wiek kobiet występujących w TV
• czasopisma kobiece: o czym i dla kogo

Wykład poprowadzi Małgorzata Dobraczyńska-Gruszkowska, która studiowała socjologię na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytecie Amsterdamskim. Od 1993 roku zajmuje się działaniami związanymi z reklamą, marketingiem i komunikacją społeczną. Współpracowała zarówno z agencjami reklamowymi, takimi jak między innymi Lintas, Grey, McCann-Ericson, Corporate Profiles DDB, jak i samorządami i organizacjami non-profit, Polską Akcją Humanitarną, Ministerstwem Pracy i Rozwoju Regionalnego oraz z Urzędami Miejskimi Warszawy, Białegostoku, Poznania, Koszalina.

W panelu udział wezmą:

dr Katarzyna Kaczor – adiuntka w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego gdzie zajmuje się badaniem kultury popularnej, ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów w kreowaniu kultury.

Aleksandra Szymańska – absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Telewizyjnej i Filmowej w Łodzi (Wydział Kierownictwa Produkcji) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (podyplomowe studia Public Relations). Od 2002 roku jest związana z mediami, z wydawnictwem Hachette Filipacchi Polska, na stanowisku PR and Special Events Managera, następnie z wydawnictwem G+J Gruner + Jahr Polska. Przez cztery lata pracowała na stanowisku szefa marketingu tygodnika Gala, w latach 2007 – 2008 jako Dyrektor Wydawniczy tytułu.

Organizatorka gal telewizyjnych (bezpośrednie transmisje): Złote Kaczki (nagrody miesięcznika Film) oraz Róże Gali (edycje w latach 2005 – 2008). Od sierpnia 2008 roku, po wygranym konkursie na strategię przygotowań miasta do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury pełni funkcję Dyrektora Strategicznego zespołu odpowiedzialnego za projekt Gdańsk i Metropolia – Europejska Stolica Kultury 2016 Kandydat.

Agnieszka Nowak – absolwentka socjologii i psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, specjalistka od psychologii kulturowej i psychologii rodzaju, związana z NEWW-Polska, prowadzi warsztaty dotyczące kwestii międzykulturowych i genderowych. W kręgu jej zainteresowań pozostają sprawy kulturowego uwarunkowania przemocy wobec kobiet.

Obraz kobiety w reklamie i w mediach.
Audytorium 203 Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego
ul. Bażyńskiego 4
19 kwietnia 2010 roku
godzina 17.00

Dodaj komentarz