• 2009-07-27

Nieuchwytne dźwięki z bliska

29 lipca 2009 roku w Śródmiejskim Ośrodku Kultury w Krakowie odbędzię sie kolejny koncert z cyklu Nieuchwytne dzwięki z bliska.Koncerty, te przybliżą instrumenty, brzmienia rzadziej obecne na naszej scenie. Zaproszeni artyści, pasjonaci, potrafią stworzyć wyjątkową muzykę, będącą wynikiem inspiracji daną tradycją, nieraz bardzo odległą od naszej, i własnych poszukiwań muzycznych.

Już 29 lipca wystąpią: Michał Czachowski i Janek Kubek, Sitar i tabla w części indyjskiej oraz gitara z cajonem po hiszpańsku

Michał Czachowski – gitarzysta, kompozytor, od urodzenia wychowywał się w otoczeniu muzyki flamenco. Solo lub z grupą nagrywał wiele programów dla stacji telewizyjnych i radiowych, brał udział w sesjach nagraniowych takich zespołów jak: Blue Café, Noche de Boleros, Lean Back, Beltaine i No Name Band. Wykonywał koncerty m. in. w Austrii, Niemczech, Anglii, Francji, Włoszech, Holandii, Luksemburgu, Belgii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Białorusi, Rumunii, Omanie, Meksyky i Indiach. W roku 2004 oraz 2005 został wybrany przez czytelników pisma Gitara i Bas najlepszym gitarzystą flamenco. Jego autorski album Indialucia został laureatem nagród Wirualne Gęśle oraz Folkowy Fonogram Roku przyznawane przez Polskie Radio za najlepszą płytę 2005 roku oraz nominowany do nagrody Fryderyki 2006 w kategorii Album Roku – Folk/Etno.

Janek Kubek – multiinstrumentalista etnicznych instrumentów perkusyjnych, jedyny zawodowy tablista w Polsce. Gra z wieloma projektami i bardzo różną muzykę, ale pozostaje zafascynowany sztuką Indii. Specjalista z zakresu gry i na innych tradycyjnych instrumentach perkusyjnych, takich jak: arabska darabuka i duff, zachodnioafrykańska djembe i dun-dun, hiszpańska cajon oraz latynoamerykańskie congi. Współpracuje z wieloma grupami wykonującymi różnorodną muzykę w dużej mierze improwizowaną (Karpatami Magicznymi, Que Passa, Scaur, teatrem Biogrupa). Poza koncertami zajmuje się budową instrumentów i działalnością warsztatową. Jego pasją jest tabla, której bogate możliwości wykorzystuje nie tylko w klasycznej muzyce indyjskiej.

Dodaj komentarz